Motorcode 300Tdi? Waaraan leeftijd en Def/Disco verschil te zien?

  • Bauke130

    Ik was vandaag op zoek naar de motorcode om straks even aantal keringen, multiriem, distributieriem enz te halen. nu het blok los ligt even wat onderhoud doen voordat die ingebouwd gaat worden.

    Maar, op zoek naar de motorcode trof ik onderstaande foto aan op de plaats waar het normaal zou moeten staan.

    Staat er ergens op het blok nog een extra nummer verstopt, of kan iemand hier iets uithalen?

    Gr Bauke

  • Eric&Betty Boop

    Het is niet het originele blok begrijp ik?

    Is het misschien een ruilmotor geweest?

    Ik geloof dat er revisiebedrijven zijn die bij ruilmotoren hun eigen nummers inslaan.

  • Gert-Jan

    Normaliter is een 300 TDi Def motor een 16L

    Gert-Jan

  • Bauke130

    Het is idd niet mijn orginele blok, dat is een 2.5Na

    Deze 300Tdi komt uit een NL auto die ik als donor heb gekocht. een def 110.

    maar aangezien die auto deze niet af fabriek geplaatst heeft wou ik graag weten

    welke van het lijstje 300Tdi's het is.

    Ik heb wel eens vaker gehoord dat revisie bedrijven zelf nummers inslaan. als dat het geval is, is het alleen maar een gunstig iets ;)

    iemand een idee waar aan te zien is wat voor 300Tdi het wel is?

    Gr Bauke

  • Bauke130

    heeft iemand tips om te kunnen zien of het een Def of Disco blok is?

    Het luchtfilter zit op de plek waar die bij een Defender ook zit. maar dat kan ook laterna gedaan zijn.

    iemand anders nog tips/tricks?

    wellicht uit welk jaar die ongeveer is?

    Foto's kunnen natuurlijk gemaakt worden.

    Alvast bedankt!

    Gr Bauke

  • Nijhuis

    Het begin van de motorcode geeft aan of deze origineel uit een disco of een defender komt volgens mij. De exacte codes voor een disco/defender weet ik niet zeker, maar volgens mij is die van een defender 16L en voor een disco 23L.

  • Erik One-ten+LW op 't werk

    Volgens mij zijn er niet veel verschillen tussen def/disco. De turbo en spruitstukken zijn hetzelfde.

    Zoals je zegt, de luchtfiltersteun.

    Ik heb een disco motor en daar zit aan het distr huis een draadeind waar de spanrol voor de airco riem aangezeten heeft. Nu dus niet meer gebruikt.

    Weet eigenlijk niet of er Def 300tdi's standaard met airco geleverd zijn? Maar dat zou een verschil kunnen zijn.

  • Bauke130

    Er zijn een aantal reeks verschillen kwa motorcode

    Serial code prefix:

    Defender 16L (non EGR), 23L (EGR), 24L (EGR Auto)

    Discovery/Range Rover Classic 17L/18L (EDC Manual), 19L/20L (EDC Auto), 21L (EGR Manual), 22L (EGR Auto)

    (Bron www.landroverexpedition.com)

    Blok wat hier staat heeft een ERG aangezien deze afgedicht is.

    ik weet dat de multi riem een verschil heeft tussen een aantal modellen.

    Gr Bauke

  • Bob met Piet

    Ga je nog naar de RDW na het plaatsen van dit blok? Die kijken als eerste naar het motornummer.

    Kun je daar geen problemen mee krijgen, vraag ik mij dan af? Of zijn die revisie nummers ook geregistreerd?

    Zo maar iets wat mij te binnen schiet.

  • Bauke130

    Ik ben net eens aan de slag gegaan om het motorblok schoon te maken, en tot mijn verbazing vindt ik het zelfde nummer wat in het blok geslagen staat

    ook in de cylinderkop. alles wijst er naar uit dat het blok een revisie ondergaan is. Nu alleen er nog achter komen welke revisie bedrijf BG gebruikt