wat voor brandblusser en waar?

• cor

een nat blusser bijna geen neven schade en let op het label op de blusser A B C deze zijn geschikt voor vaste stoffen vloeistoffen en gassen .

met dit type kom je een heel eind dan blijft nog de vraag hoeveel kilo ik zou een 8kilo nemen je hebt namelijk zelden teveel maar vaak te weinig.

met vr gr cor {ja ik heb mijn diploma's en mijn streepjes }>:D<

• marc lw

het schijnt dat je in Belgie gewoon nog Halon blussers kunt kopen, en dat alleen de verkoop in Nederland verboden is …dus niet het gebruik.

• cor

marc lw Schreef:

——————————————————-

> het schijnt dat je in Belgie gewoon nog Halon

> blussers kunt kopen, en dat alleen de verkoop in

> Nederland verboden is …dus niet het gebruik.

ja maar denk er wel aan dat het erg slecht voor je gezondheid is en vrij duur!

• defendertje90

ik denk dat het slechter voor mijn gezondheid is als ik die auto af zie branden:D

• Marc-my-Words

Wah-kos-da-dan? En wat kost een 6 l vorstbestendige schuimblusser ?

Wat in ieder geval veel te duur is is een te klein poederblussertje.

1º omdat die wel goedkoop zijn maar het vuur niet blussen, en 2º omdat die voor nog meer schade zorgen als het vuur zelf.

Iemand te hulp schieten met een poederblussertje is dus ook meer van de wal in de sloot helpen (wat bij brand uiteindelijk misschien nog wel zo goed is).

Marc

• Apke

Sorry, maar het is verboden om Halon in bezit te hebben. Zie ook: Website Rijksoverheid of wat makkelijker leesbaar: .brandblusserinfosite

Tja, vuurwerk en wapens zijn ook te koop in belgie, maar mogen ook niet in Nederland.

Sterker nog, in Duitsland moet ik een jerrycan benzine meenemen omdat ik niet zonder benzine mag komen te staan en in Nederland mag ik dat ding niet in de auto hebben. Wetgeving waarmee we maar moeten leven X(

Goed, de beste blusser is binnen europa verboden, officieel ;)

• Marc-my-Words

Ach volgens het boekje mag je zelfs de trein niet in als je in je rugzak een kampeeruitrusting hebt met benzine-brandertje incl. een kwart litertje benzine voor het eerste avondmaal.

En dan weer On Topic:

Op de brandblusser-info-site zijn alleen de 2 liter schuimblussers tot -25 vorst-beschermd, de grotere van 6 en 9 liter zijn tot slechts -5 (en dat lijkt mij dus niet genoeg voor in de auto).

Marc

• Gerrit

Ik hoor niemand over een co2 blusser.

Volgens mij de brandblusser met de minste gevolgschade.

Kan ook voor bijna alle branden gebruikt worden.

Zijn alleen wel een beetje duur

Gr Gerrit

• Jack

Hey, een collega (:D

Welke vestiging?

• Geert LW79

CO2 is weinig effectief in de openlucht maar doet het uitstekend in een afgesloten ruimte. Autobranden beginnen meestal onder de motorkap en daar dit geen afgesloten ruimte is is het daar dus weinig efectief. De CO2 is zwaarder dan lucht en zakt dus zo weer onder uit je motor ruimte. verder dekt CO2 niets af en het koelend efect is minimaal.

Heb je brand in je dashbord dan een geactiveerde CO2 blusser in je auto gooien en de deur weer dicht doen, met een beetje mazzel verstik je dan de brand.

Geert