wat voor brandblusser en waar?

  • Fraggledefender

    Ik zat net eens te denken…..

    steel nu dat ik een brandblusser zou willen in mijn auto, wat voor blusser koop ik dan? Zo'n standaard ding uit de automaterialenhandel? Dat is altijd poeder toch? Heb me ooit eens laten vertellen dat dit zeer slecht is en dat je beter schuim kunt hebben, maar die heb ik eigenlijk nog nooit gezien in klein handzaam formaatje?

    Jan

  • neef Henk

    Ik heb er zelf geen verstand van dus ik zou persoonlijk even langs de plaatselijke brandweer rijden en hun vragen om advies. Ik denk dat ze je graag uitleggen wat voor situatie voor jou het beste is en waarschijnlijk kun je ook bij hun een blussert kopen (met leuke korting?)

    Groeten neef Henk

  • Cor

    Ik denk dat je voor de grootste moet gaan die eventueel in je auto past: als de boel in de fik gaat lukt het niet echt om met een 2kg poederblusser de boel te doven. Belangrijk is de motorkap nooit in 1x openzwaaien als er maar enig verdacht is op brand onder de kap, dan komt er zoveel zuurstof bij dat er geen houden meer aan is. Kapje van slot en door het spleetje met korte stoten proberen te blussen.

  • Mudbuster

    Ik heb een tweeliter schuim blusser met een antivriesvulling. Zodat ook in strenge winters de blusser kan gebruiken

  • dylan-tycho

    hoi jan

    gewoon een 6 liter schuimblusser nemen

    wel vorstbestendig

    ik heb geen aandelen maar zit wel in dit werk

    ajaxchubbvarel brandbeveiliging

    mvg martin109

  • Apke

    Poeder is inderdaad erg slecht voor je auto. Een auto geblust met poeder kan je eigenlijk wel afschrijven omdat de poeder veel zout bevat.

    Dit zout tast niet alleen het metaal van de auto aan, maar ook alle elektrische contacten. De poeder is zo dun en verspreid zich zo gemakkelijk dat als je thuis op zolder een brand blust moet poeder je de TV beneden ook kan afschrijven (bron de brandweer).

    Poeder blust wel heel goed.