Eindelijk is mijn 127 gearriveerd in Groningen!

  • Exfietser

    Bowy,

    Wat wil je er eigenlijk mee. Er gaat een grote motor in en sterke assen en speciale bak. allemaal supergaaf natuurlijk. maar moet het trial wagen worden. Of een wagen voor grote reizen naar verre onbekende bestemmingen. Of gewoon een van alles watter. Of wil je gewoon een nieuwe gave uitdaging?

    Ik begrijp het niet helemaal. Voor een trial wagen lijkt mij een wagen als serious handiger. Een 127 een beetje lang zeg maar. Voor een reiswagen is die 127 weer super natuurlijk. Maar is zo'n hele dikke motor dan weer niet lastig in het kader van het verbruik, enzo.

    Eigenlijk voor beide toepassingen een paar flinke nadelen. Het is het dan weer net even niet zeg maar.

    Omdat jij toch altijd wel aardig goed weet wat je het beste kunt verbouwen om een bepaald doel te bereiken vraag ik me af wat je straks met deze configuratie wilt. Ik ben best wel benieuwd.

    Hoe is het overigens met je S1?

    Arnold.

  • Arthur

    Waoo, wat een stoer apparaat!!

    wat voor banden liggen eronder?? maat enzo? Ziet er lekker gevuld uit..

    Arthur

  • dirk ambu

    hoi bowy

    ik heb niet alles gelezen maar van welk jaar is hij en hebben ze er daar meer staan ?

    groet dirk ambu

  • Arthur

    hee bowy,

    Super apparaat, welke banden zitten hieronder?? zien er dik uit!!

  • bowy

    @ Arthur, 900x100x16 oftewel errug dik en ca 36,5 inch :D

    @ Dirk, sorry hadden er maar 1 , belastingvrije 127's zijn op zijn zachtst gezegd zeldzaam en daardoor ook nog een erg duur voor wat het is qua staat :( Maar wel errrug cool dus dat maakt een hoop goed!

    @ Geert, helaas niet plug en play, iets met conversieplaten naar de bak en upgrade van de aandrijflijn om ea sterk genoeg te maken. De electra is natuurlijk wel plug and pla mits je voor de carb versie gaat (is wat ik doe) ramjet uitvoering is wat too much denk ik ;)

    @ Arnold, je hebt geheel gelijk, het word geen challenge auto, daarvoor is hij veel te lang en eerlijk gezegd als je op dit moment competetief mee wilt doen op het NK niveau of Croatie zul je al naar een buizenframe toe moeten of buggy achtig iets en niet beginnen met een landrover chassis/body. Voor Overland is de V8 op het eerste gezicht niet handig ,maar aangezien hij zoveel power over (en daardoor niet hard hoeft te werken) heeft verwacht ik 1 op 6 a 7 te kunnen halen. Beter dan de Rover V8…

    En daarnaast, tja ik wilde gewoon een keer iets totaal anders bouwen, net als vroeger met SeriousIIa, of mijn RRC of de 110. Dus dit is gewoon het volgende mooie project. En het is natuurlijk heerlijk dat je voldoende powerrrr hebt om de klinkers voor de deur wat te herschikken :D

    S1 heeft het veld moeten ruimen, keuzes maken aangezien je maar in 1 landrover tegelijk kunt rijden en dit nieuwe project energie genoeg kost …. :D

  • Arthur

    Hee Bowy,

    Veel succes met project..de banden/velgen gaan niet weg? interesse hier..

    Grt Arthur

  • bowy

    Arthur Schreef:

    ——————————————————-

    > Hee Bowy,

    >

    > Veel succes met project..de banden/velgen gaan

    > niet weg? interesse hier..

    >

    > Grt Arthur

    Totdat hij de weg op gaat, (najaar hopelijk) niet, misschien bedenk ik me dan nog. Houd paginamarkt in de gaten ;)