Ervaringen problemen Freelander 1 ???

  • Marco

    hallo,

    heb zelf ongeveer een half jaartje gereden in een freelander 1, 1.8, op zig een leuke auto, alleen vond ik het motorvermogen van deze auto iets te weinig.

    motor liep bij een snelheid van 100 kilometer al gauw richting de 3000 toeren, zou zelf als er weer een freelander komt een diesel nemen of een 2.5 bezine.

    groetjes

    marco

  • drona

    hoi

    je hebt zeker in een lage versneling gereden

    groetjes

    drona

  • D&G

    Wij hebben ook een Freelander erbij genomen. Proefritten gemaakt in een berg Freelanders.

    Als je een proefrit maakt even je stuur helemaal naar links, rondje rijden en dan naar rechts en rondje rijden. Vooruit en achteruit. Als je dan tikken of zelfs klappen hoort vanuit de onderzijde is de visco koppeling naar de rambam.

    Als je het getik al hoort bij gewone bochten, uitstappen, laten staan en wegrennen. Of vraag of ze er een nieuwe in zetten.

    De “problemen” die wij gehad hebben met onze V6:

    LCD schermpje vervaagt: Gewoon vragen of ze een nieuwe erin zetten, repareren is korte termijn oplossing

    Dakraam ging niet meer dich, of alleen met hulp: Dakraam motor vervangen

    Schurend geluid bij voorwielen: grondplaat los

    Kloink bij het nemen van drempels: rubber voorwielophanging versleten

    Alles zie ik als redelijk normale slijtage voor een auto met 130K op de teller en is zonder enige tegenspraak door de dealer verholpen.

    Wij hebben nu 2 keer greenlane gehad met af en toe behoorlijk natte omstandigheden en hij stelt niet teleur. Weet niet of je er trials mee moet willen rijden.

    D is er in ieder geval heel erg happy mee.

  • BEN110

    mijn vrouw heeft ook en 1.8 freelander alleen problemen gehad door eigentoedoen

    de bekende punten zijn redelijk eenvoudig op te lossen de motor is ook niet ingewikkeld

  • Apke

    Wij hebben onze FL1 uit 2000 nu een paar maanden.

    Rijd goed (hoewel ik meer zit te smilen in mijn SIII :) ).

    Inmiddels zijn we naar Zuid Frankrijk geweest (met sleurhut), ben ik twee weken geleden naar zuid-duitsland geweest en vertrek ik zondag weer naar zuid-duitsland met de FL.

    Tot nu toe geen centje pijn en toch al ongeveer 10k KM gereden.

    Oh, rond de 170 wordt ie wat zweverig in het stuur …… (tja Duitsland).

    Verder zijn bergen met een sleurhut niet echt super, de derde versnelling bied een uitkomst.

    Verder een goede auto. Tja de kleinste telg binnen Landrover, maar de wegenbelasting op benzine is tenminste nog betaalbaar :D

  • Shrek

    Wat ik er van begrepen heb is dat de koppakking er snel uit vliegt, dit kan vermindert worden door rustig aan te doen bij het wegrijden. Heb twee kennissen die er een hebben en is bij beide gebeurt. maar hebben hem laten repareren maar zijn er verder enorm tevreden mee

    Groet Richard

  • def90

    Wij hebben de Freelander inmiddels gekocht en rijden er met veel plezier mee.

    De vaste punten waren een probleem :

    Visceuze koppeling vervangen / tussenbak vervangen / achterdeur lekt, deur aan de bovenkant afgekit en gaan het hele rubber vervangen.

    Wij hebben de Freelander als tweede auto en rijden er ca 7000-8000 km / jr mee.

    Het zijn eigenlijk de vaste Freelander-problemen die op alle sites staan..

  • Apke

    een ander probleem kan zijn dat de achterruit niet meer naar beneden wil.

    Hierdoor kan de achterdeur niet meer open.

  • VeeTee

    een ander probleem kan zijn dat de achterruit niet meer naar beneden wil.

    Hierdoor kan de achterdeur niet meer open.

    Als 't een gebroken staalkabeltje betreft, dan is daar een goedkope oplossing voor.

  • Bart

    Wij rijden Freelander ‘station’ 1.8i benzine, bouwjaar 2001, kilometerstand 223.000.

    Zeker geen racemonster maar zeer fijne wagen, lekker hoge zit. Ik gebruik deze wagen voor woon-werk verkeer.

    Daarnaast voor trekken van 2paards trailer incl. 2 paarden, wat met gemak gaat!

    Begin dit jaar (210.000km) nieuwe koppakking, oorzaak was kapotte thermostaat. Kop laten vlakken en nieuwe pakking er tussen.

    Dit zijn reparaties die een FL duur maken, maar zat er een keer aan te komen met deze km-stand.

    Wagen loopt weer als een zonnetje, hopelijk kunnen we er nu nog een keer 2 ton tegenaan.

    Verder is ruitenwisser stand 1 kapot geweest, motortje laten vervangen. Daarnaast mag de kachel wel wat krachtiger.

    Met -8 duurt het wel even voordat het warm is, maar dit schijnt normaal te zijn bij deze wagens.

    De reden van de kachel niet zo krachtig is, is dat het in het ‘land van oorsprong’ doorgaans niet zo koud schijnt te zijn.

    De elektrische stoelverwarming biedt hiervoor een geweldige uitkomst!

    Echt heel zuinig is deze wagen niet, je moet netjes rijden om het verbruik 1:10 te halen.

    Het is een zeer fijne wagen met een stoer uiterlijk, al heel veel plezier van deze wagen gehad!

    Mocht je nog steeds op zoek zijn… Ik zeg kopen!

    Groeten Bart