TD5 startproblemen

• etienne

defender td 5 , bouwjaar 99

• Andtee

ik zou ook het contactslot vervangen (of even kijken of alles goed vast zit)

zou de simpelste verklaring zijn

• Geert LW79

Volgens mij zit er onder de motorkap van een defender ook zo'n switch, bovenaan bij het schutbord'. zo'n dingetje met een geribbeld rubbertje erop (neen niet zo'n rubbertje :-))

• etienne

Kan je meer uitleg geven en waar dit juist bevind

alvast bedankt

• VeeTee

etienne Schreef:

——————————————————-

> Kan je meer uitleg geven en waar dit juist bevind

>

> alvast bedankt

http://workshop-manuals.com/landrover/defender300tdi/electrical/ultrasonic_sensor/

Is het plaatje voor de 300 Tdi (bonnet switch) maar volgens mij zit hij bij de Tdi op dezelfde plek.

• Sylvester

Hi Veetee, dit is niet de botsschakelaar maar de alarmschakelaar, de schakelaar die ik bedoel heeft een ronde bovenzijde en wordt niet bediend door de motorkap.

Groet Sylvester.

• lucas

hey etienne de opvoerpomp moet 4 bar dieseloliedruk geven en kontakt aan, 5 maal gaspedaal helemaal indrukken achter elkaar, dan gaat hijzichzelf ontluchten

botsschakelaar zit altijd tegen het schutbord aan de motor zijde succes en bartje ik dacht dat we erzijn om mekaar te helpen inplaats van te katten

• laro mark

ik heb dat bij mijn 130 td5 ook gehad en toen brandplaatjes en ringen vervangen en toen was het opgelost.

• Ploertje

Massa van de ECU wel goed?

Bij slecht contact met de massa geeft dit soms ook zeer raadselachtige storingen.

Richard