Sinds langere tijd heb ik problemen met mijn defender TD5 uit 1999.
Hopelijk kan een van jullie mij een oplossing bieden.
Het begon met startproblemen. Startmotor draait normaal, dieselpomp werkt starten dus. Maar dan slaat hij na een 5 tal seconden af en pas na zeer langdurig starten ( stratmotor draait, dieselpomp hoor je goed) slaat de motor pas aan.
Motor loopt dan als een zonnetje. Soms ging het motormanagement lampje branden tijdens het rijden maar na uitzetten van de motor en direkt weer starten bleef het uit.
Niet erg betrouwbaar met starten dus toch naar de garage gegaan en aan de computer gehangen. Dit wees uit een nieuwe krukas pullysensor en een nieuwe mass airflow sensor. Verder geen bijzondere uitlezing op de computer.
In het verleden is de kabelboom al vernieuwd ( bekende olie-doorlek naar ECU) en de connectors naar de ECU zijn nu droog.
Nu na een probleemloze anderhalve maand weer min of meer hetzelfde probleem. Tijdens het rijden gaat het oranje motormanagement lampje branden en nu slaat de motor af. Even wachten en dan loopt hij weer. Maar dan direkt weer hetzelfde. Uiteindelijk start hij niet meer. Accu leeg? Dus we laten we ons opslepen.
Tijdens het slepen starten en ja hoor geen enkel probleem. Lampje blijft uit en nu naast het huis weer geen enkel probleem met starten. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Een ‘vocht’ probleem? De potentiometer van het gaspedaal is ook al vervangen.
Wie o wie?
Groeten
Jac