Restauratie Defender 110

  • Sam

    Goedenavond iedereen,

    Gelijk even voorstellen, ik ben Sam. Sinds 3jaar een 110 uit 1986 (wordt nog net belastingvrij B))

    Twee jaar geleden heb ik samen met een vriend van me een 300tdi blok en een R380 versnellingsbak ingebouwd en heb daar vervolgens een jaar mee gereden.

    Nu heb ik hier in de schuur een bijpassende 4traps automaatbak liggen die ik er eigenlijk ook wel in zou willen zetten, echter heb ik besloten het toch maar iets grootser aan te pakken om dat hij nu toch geschorst is.

    Dus…

    Hij gaat helemaal uit elkaar en we gaan met een nieuw (gegalvaniseerd) chassis beginnen.

    Als chassis is onofficieel mijn keuze al een beetje gevallen op een Marsland chassis, over 2 maanden gaan we toch richting Engeland dus dan kan er een mee deze kant op komen.

    en dan gaan beginnen met de revisie van de Salisbury assen en eventueel de achteras ombouwen naar schijfremmen (tips meer dan welkom!!)

    Als het chassis dan rollend is en volledig voorzien van leidingen en aandrijflijn gaan we rustig de carrosserie weer opbouwen.

    Ik hoop in de lente van 2010 een heel eind te zijn en in de zomer er hopelijk weer mee te rijden.

    Als ik ga beginnen zal ik ook meteen een dagboek op internet gaan bijhouden zodat jullie alles kunnen volgen (en natuurlijk ook tips kunnen geven)

    Mochten jullie nu al op of aanmerkingen, tips of andere zaken hebben hoor ik dat graag.

    Groeten,

    Sam

    Hier nog even een fotootje van de auto hoe hij vorig jaar bij de Vierdaagse in Nijmegen was:

    Post was bewerkt op 03-08-2017 22:25 door Berry [Land Rover]

  • Jurriaan

    Sam,

    Succes ermee! Wie is er nou ouder, de auto of jij? ;) En heb jij een R380 van een Defender achter je 300Tdi zitten of van een Disco?

    Jurriaan (1986), die jonger is dan z'n 110 (1984).

    http://i31.tinypic.com/mkepw8.jpg

  • Sam

    Hij komt uit een 130, dus ja een Defender bak, hoezo?

    Grz,

    Sam

  • Jurriaan

    Zoek voor m'n vaders Ninety er nog eentje op reserve, en als jij toch aan de automaat gaat is 'ie wellicht te koop?

    Jurriaan.

  • Sam

    Ja, weet ik nog niet, denk dat ik hem gewoon verlopig als hij er uit komt ergens in een hoekje laat liggen.

    dan heb ik altijd nog iets achter de hand.

    Grz,

  • bertil

    hoi sam,

    was jij in newark paar weken geleden?

    gr bertil

  • Sam

    Ja, dat klopt… Buurman?

    Grz,

  • bertil

    hoi,

    yes, we stonden naast jullie! dat was geen moeilijke gok als er maar 4 ned. waren.

    leuk dat je ook op de prik zit.

    volgend jaar weer newark of toch maar billing.

    in septemder is er ook een evenementje in belgie.

    gr bertil

  • Marco

    Zeg Sam,

    Als je al een andere motor in je 110 hebt en je gaat dan ook nog je chassis vervangen en je wilt dan ook nog volgend jaar belasting vrij willen rijden, dan is volgens mij je auto niet meer voor 2/3 origineel en dan weet ik niet of de RDW dat allemaal goed vindt.

    Hoe ga je dat doen?

    Het chassis van de mijne is ook niet erg fris meer en ik kan een goede tweedehands kopen. Ik zal dan wel de RDW de nummers er in moeten slaan maar omdat er bij mij ook al een andere motor in zit ben ik bang dat de RDW mijn auto gaazien als een samengestelde auto met het daarbij verlies van vrijstelling van belasting,

    Andere mogen natuurlijk ook reageren.

    Groet Marco

  • Wim

    Hoi Marco,

    Je kan toch het chassis vervangen door een nieuw vervangings exemplaar, dan valt dit volgens mij niet onder de 1/3 regeling? Is gewoon het vervangen van in dit geval een groot onderdeel van je wagen voor nieuw onderdeel..

    Enkel als je chassis gebruikt met kenteken van andere wagen gaat de 1/3 regeling op?

    Grt Wim