Afgelopen vrijdag heeft de RDW het TD5 chassis, wat ik ga gebruiken voor de restauratie van mijn 110 V8 uit 1983, goedgekeurd om als vervanging te gebruiken. Wel heb ik een verklaring van LandRover UK moeten laten zien waarin LandRover UK verklaardt dat het een origineel LandRover-chassis is. Alle gaten die nodig zijn voor het model uit 1983 zijn al aanwezig er zijn een paar beugeltjes en steunen die eraf moeten (motorsteunen, versnellingsbak) en een paar steuntjes die ik te kort kom moeten er weer op (radiator, uitlaat, motorsteunen).
In het woud van de RDW regelgeving, is het heel belangrijk om van te voren duidelijkheid te hebben, zwart op wit. Laat de RDW maar zwart op wit verklaren dat zij ALLE Marsland chassis's goedkeuren als vervanging. Afgelopen vrijdag was er nog niets van bekend. Het enigste type wat goedgekeurd was, is het type waar de accubak aan het chassis is gelast en waar de naam Marshland in staat en bij een Defender 90 en 110 is er geen accubak aan het chassis gelast en de RDW weet dat (zou het moeten weten).
Groeten Rene110V8
Landy: 26-02-1983 110 3.5L V8 LHD
Dougie: 19-09-1984 110 3.5L V8 RHD
http://landrover110v8.fotopic.net