chassis stralen en thermisch verzinken

  • richard78

    Nope, ze wegen het totale gewicht. Vaak berekenen ze de prijs per te verzinken gewicht (dus gewicht voor verzinken) Dan ligt de prijs per kg wel hoger dan als ze het berekenen per verzinkt gewicht (gehele gewicht na verzinken). Bij een chassis word zowel de buitenkant als de binnenkant verzinkt (of is het verzonken8-)) dus hanteren ze weer een andere prijs.

    Richard78

  • Arnoud

    even een dun plaatje over je chassisnummer heen lassen. (alleen hechten met een paar laspuntjes.

    Kun je na het verzinken simpel verwijderen en je nummer blijft gewoon leesbaar. Dat stukje chassis wordt niet meeverzinkt. Dit kun je naderhand zelf goed schilderen en bijhouden. Bij mijn 88 is dat toch de voorste veerhand en da's een dik stuk plaat, dus doorroesten doet ie daar toch niet.

    Arnoud

  • Bart van Dessel

    Ik heb het nu een keer of 4 gedaan, stralen bij Cuijpers in Weert en verzinken bij Van Aert in Nederweert. Stralen 150 ex en verzinken een honderd of 2 geloof ik. Na het stralen zou je misschien wat moeten lassen, ik weet niet hoe de staat van het chassis is. Als je 'm voor verzinken wegbrengt dien je wel hier en daar wat ontluchtingsgaten te boren anders krijg je een chassis met hier en daar wat bulten…..

    groetjes, bart

  • Roel

    he bart , dank je wel voor de adressen zal eens informeren als m,n chassis kaal is

    groet roel

    uiteraard iedereen die gereageerd heeft bedankt voor hun reacties

  • Mrah

    Dag mensen,

    Ik wil ook mijn chassis van een RRC laten verzinken. Nu heb ik hier in de buurt geinformeerd bij HST in Spankeren/Dieren maar ze waarschuwen me dat het chassis bij het verzinken kan krom trekken.

    Hoe relevant is dit. Ik denk zelf dat het wel meevalt. Het chassis van een RRC is behoorlijk zwaar uitgevoerd. Het lijkt niet op een chassis van een lekijk eendje o.i.d. en ook is mijn chassis in onberispelijke staat qua roestschade. Het metaal is niet dungeroest.

    Wat moet ik hier mee aan?

  • richard78

    Er is altijd een kans dat metalen voorwerpen die thermisch verzinkt worden kunnen gaan vervormen. Dit komt omdat er bij het verwarmen stress vrij komt wat door bewerking (bv walsen of buigen) is ontstaan. Hoe reel is dit?

    Bij mijn 109 chassis (wat door de verzinker werd afgeraden) is alleen een plaatje van een veerpooot krom (en dat geloof ik al heel wat). Schutborden worden ook verzinkt (hoewel gefixeerd op een balk). Iemand hier had zijn hele rrc verzinkt geloof ik. En iemand van de verzinkerij had zijn gehele mini carroserie verzink zonder problemen.

    Richard78

  • Andrew Colville

    Dat ben ik geweest

    Kromtrekken? Tja dat kan, maar je loopt eerder schade op door onhandigheid van het personeel dan door de hitte van het bad.

    Dit is de auto aan de westkust van schotland in mei. in totaal 2500km sinds de restouratie , enkel de ontsteking wat bij moeten stellen.

    gewoon doen dus.

    Groetjes Andrew

  • Roel

    ziet er goed uit andrew

    groet

  • Lucas van Lierop

    Ik blijf dat een fantastische foto vinden, heb 'm al eens gedownload voor als ik ooit teveel geld heb en een onverwoestbare disco kan gaan bouwen ;-)

    Groet

    Lucas

  • marcel 2

    Hallo,

    Ik heb mijn 110 chassis laten stralen voor €90,- en het verzinken moet nog maar dit kost mij €0,80 per kilo incl btw en transport. Hij word dan bij Zincoat behandeld.

    Ik kan het chassis bij een metaal bedrijf inleveren. Deze kijkt ook of de gaatjes op de goede plaats zijn en grootgenoeg zijn.

    Er zijn ook bedrijven die verzinken voor €0,50 per kilo aanbieden maar daar gaan ze ruwer met het chassis om. En of daar transportkosten bij komt weet ik niet.

    Heeft er iemand een foto van het chassis die alle gaten heeft geboord voor het verzinken. liefst een 110

    Groeten Marcel