snorkel op 2A

• Steven

Jorrit,

Ik heb ook geen luchtinlaat aan de zijkant.

Maar als ik lees dat het nogal vermogen kost dan denk ik dat ik er nog maar even een nachtje over ga slapen.

Ik heb toch geen haast eerst moet er een nieuwe kabelboom in, want nu doen alleen de motor en de remlichten het. Vorige eigenaar was iets te krea bea met stroomdraadjes.

• Steven

Jorrit,

Ik heb ook geen luchtinlaat aan de zijkant.

Maar als ik lees dat het nogal vermogen kost dan denk ik dat ik er nog maar even een nachtje over ga slapen.

Ik heb toch geen haast eerst moet er een nieuwe kabelboom in, want nu doen alleen de motor en de remlichten het. Vorige eigenaar was iets te krea bea met stroomdraadjes.

Steven Ooms LR S2A 109“ StaWag RHD Safari ”Abeltje"

• Jorrit

das mooi van safari maar als je rustig rijd heb je niet zoveel rijwind daarnaast kan ja motor op deze manier niet meer zelf bepalen hoeveel lucht hij bij zijn mengsel wil maar word dit er bij “reletief hoge” snelheden in geperst, waardoor je een arm mengsel krijgt en dat wil je absoluut niet, de bedrijfs temp kan hier door te hoog komen te liggen en dat is erg slecht voor de motor. Zeker als je zo als ik diesel rijdt. is dus absoluut geen oplossing. tweede probleem is dat hij inplaats van schonere lucht, alles wat zijn kant op komt inslikt lijkt mij ook niet geheel de bedoeling.

groetjes Jorrit

• Aad Koene

Conclusie,

De heren bij Land Rover hebben dus heel erg goed hun best gedaan.

De inlaathoogte van een oliebadfilter op een S2a is +/- 90 cm, op die zelfde hoogte zit alle elektronica (met uitzondering van de ontsteking).

Per saldo zorgt het oliebadfilter dus voor een goede reiniging van stof- en zanddeeltjes en zit hoog genoeg om door 75+ cm water te kunnen waden (mits we de ontsteking beschermen)

Bedankt Land Rover en jullie ook heren

Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHD Safari ”Tinkerbell"

• gerbrand

Zelf heb ik ook een snorkel op mijn 2A , was gemaakt van gegalvaniseerd maar dit vond ik niet zo mooi,dus heb ik er nu een van RVS gelast. De aansluiting op het originele luchtfilterhuis is geen probleem want er zitten geen openingen rondom maar slechts een rond gat ter grote van de aanzuigpijp. Dit is een origineel filterhuis wat je in Zwitserland vaker ziet. De motor is een 6-cylinder en de diameter van de aanzuigbuis is 3 inch. De motor krijgt lucht genoeg en het brandstofmengsel hoeft niets aan veranderd te worden.(Bijna alle nieuwe vrachtauto's rijden ook met een verhoogde inlaat van plastik).

• Disco

Heren dames

Op mijn oude s3 had ik een verhoogde inlaat van een 110 laten zetten.

weliswaar samen met de 2.5 diesel maartoch.

Maar een beetje knutselaar zal met de bestaande snorkel maten toch wel uit de voeten kunnen.

neem je het lucht filter van de2.5(uit de 90/110) krijg je gelijk een betere lucht toevoer.

veel knutel plezier Theo Kaufmann

• Rikkers

Ik heb er een gemaakt,

als je wilt: ik heb hier ooit een foto seriestje voor iemand anders voor geschoten.

Intresse?

Pierre

• Dennis

In het optional equipment boek hebben de luchtfilters voor een snorkel de volgende part nrs:

Series 2a: 309482 hier hoort een andere accu/filtersteun bij.

Series 3 : 595006

Series 3 6-cylinder:564864

Deze hebben allen een ronde aansluiting in de aanzuig.

Waarschijnlijk zullen ze niet meer te krijgen zijn, maar je weet maar nooit.

Als je een kunststof pijp gebruikt kun je beter een HDPE pijp gebruiken ipv een PVC pijp, want PVC wordt erg bros als het koud is.

Dennis B

• marcel

ik wil deze plaatjes wel eens zien, denk er ook over om het op mijn 109'exleger te knutselen.

Dus laat maar komen,

bvd

• Bowy

Hoi pierre

Het lijkt mij ook interessant om die fotootjes eeens even te bekijken…..

Groet Bowy :)