Hoi Steven,
Ik weet in iedergeval dat het tenkoste gaat van je vermogen door het verlengen van je lucht inlaat verhooh je de weerstand van de ingaandelucht. Hierdoor krijg je een te rijk mengsel met alle gevolgen vandien. Een oplossing is om de snorkel doormiddel van een stuk flexibele slang te verbinden, deze kan je als niet in het terrein rijd los hangen en als je het terrein ingaat aansluiten. Je rijdt dan maar van korte duur met een te rijk mengsel (dat is geen probleem).
Daarnaast heb je in het terrein eigenlijk maar op twee momenten een snorkel nodig; 1. als je met de auto dieper door het water gaat dan dat de inlaat van de lucht zit, je gaf al aan dit niet van plan te zijn.
2. als het extreem stoffig is dan kan het helpen je lucht iets hoger weg te halen omdat het daar over het algemeen iets minder stoffig is.
bij de tweede heb ik in Nederland mijn vraagtekens is het hier ooit lang genoeg droog om stoffig te worden? en als het zo lang droog is weet ik niet waar het stoffiger is, op een terrein van een paar ha waar een hoop blije kinderen zich aan het uitleven zijn of onder de motorkap boven het spatboord.
blijf er bij dat het er wel erg leuk en gelikt uit ziet
Groetjes Jorrit