defender versnellingsbak in series (IIA)?

• Bowy

Hoi Theo,

Adres: www.autorega.nl :)

Interessante rekensommetjes maak jij ' s nachts zeg! Ik heb gewoon 900x16 bande geplaatst dan heb je helemaal geen overdrive meer nodig. Wel een ander wormwiltje voor je km teller trouwens. want met 92c, doorsnee wijken ze behoorlijk af en is de afstand Groningen/ Zwolle nog maar 82 km en normaal toch echt 103…… ;)

Groet Bowy

• theo

ha ha bowy! das een goeie!

ja en dan te bedenken dat ik vroeger wiskunde heb laten vallen op school!

nee,het lijkt moeilijker dan het is.

maar wat voor rover heb jij precies en met wat voor motor?

ik heb zelf ook aan hoge banden gedacht omdat leger landrovers toch al hoger op hun poten staan ,maar ben bang dat ie dat niet trekken kan……

ook heb ik wel aan range diffs gedacht 3,54:1 maar ook daar heb ik mijn twijfels of ie dat doen kan met tegenwind….

iemand daar misschien ervaringen mee?

past trouwens een 3.54:1 differentieel van een 110 salisbury achteras in een salisbury 4.7:1 achteras van een series III?

groeten,Theo

bedankt trouwens voor het internetadres van auto rega!

• Bowy

Hoi Theo,

Ik heb een Series IIa met een 2,25 benzine blok. Ik heb helaas nog niet met mijn grote banden kunnen rijden omdat mijn chassis op dit moment aan vervanging toe is en ik net begonnen ben…. Maar ik hoop begin mei er iets zinnnigs over te kunnen zeggen. Ik ben wel van plan mijn low gear in de versnellingsbak wat aan te passen zodat ik meer kracht heb voor mijn grote banden in het terrein.

Voor plaatjes van mijn auto wijs ik je door naar deze site:

http://www.nicksjungle.co.uk/mod_mot.htm

Wat voor eentje heb jij?

Groet Bowy

• theo

hallo Bowy,

Ik heb een SIII 109 2¼ diesel ex leger 1977 24 volt met 205r16 bandjes en ik heb nog een Lightweight 2¼ diesel met 24 volt ook ex ned. leger en ook van 1977 met standaard goodyear g48 205r16 zoals ze die in het nederlandse leger geloof ik allemaal hadden m.u.v.de ambulances,deze hadden 7.50-16.

als m'n banden ooit versleten zijn wil ik ook wat grotere kopen zoals die 7.50-16 of 235-85-16 want die 205ers lijken wat zielig…

zo,nu ga ik even wat plaatjes kijken op het adres wat je gegeven hebt.

groeten, theo