max 75kg?

• 110

Waarom geen versterkingen naar het chassis gemaakt ?

Die kunnen dan meteen als rolkooi gaan dienen !

Succes

• Dennis

Het dakrek van mijn S3 hangt een stukje over mijn voorruit, en ik heb een afsteuning gemaakt naar de voorruitscharnieren.

Hier door wordt het geheel een stuk stabieler.

Op mijn fotopagina staat dacht ik een foto van de voorkant.

url: landrover.berretty.com

Dennis Berretty.

• johan

Op zich zijn de 2.25 en 2.6 behoorlijk stekr en kunnen ze het best aan. Ik tank wat me uitkomt maar goi er af en toe een scheut loodvervanger in…

• johan

Kijk wel uit met die poten op je raamscharnieren. Het is inderdaad een stuk stabieler en sterker maar lang niet zo sterk als het er uit ziet. De ramscharnieren kunnen er namelijk absoluut niet tegen. Ik heb zelf zo'n ding op de auto (een gegalvaniseerde heavy duty Brownchurch) en het gedeelte boven de moterkap is precies op maat voor 8x benzine jerrycans, dus totaal ca. 160 liter. Nou heeft de vorige eigeraar (een egyptenaar die praktisch altijd met 160 extra liter rond reed) er wel extra platen bijgezet zodat hij ook rust op het schutbord, maar ook daar kan de auto absoluut niet tegen. Het mooiste van deze roofracks, en dat ben ik tzt ook van plan, is om de voorste poot door de wings naar het chassis te laten lopen. Geeft een stuk meer stabiliteit en maakt dat je schutbord en raamscharnieren het ook nog leuk vinden….

• Michel

Let erop als het een rek is met verschillende drukpunten dat je niet je goot omlaag drukt wanneer je 'm vollaad. Je goot wordt misvormt en je krijgt lekkages. Als oplossing hiervoor kun je een horizontale strip tussen de dragerspootjes lassen om zo verdeling van krachten te krijgen.

Het ligt eraan wat voor dakrek het is.

Groeten van Michel

LR90

• Berry

Hoi Bjorn

Ik weet niet hoe het in Nederland is maar ik mag bijvoorbeeld een daklast hebben van 150kg een tijd land heeft landrover voertuigen gebouwt met een maximale daklast van 75kg. maar zoals een van de voorganger schreef is het vorr terrein rijden 3 keer nix

• Theo Bouwman

De officiele lezing is dat de daklast tijdens het rijden op de weg of off road niet hoger mag zijn dan 75 kg (fabrieksopgave)

Bij stilstand mag hij wel hoger zijn, bv bij een daktent met twee mensen er in te slapen (?????)

Ervaring met (te) zware daklast geeft inderdaad veel problemen, vooral bij echt off road rijden in verre landen.

Theo

• Roland

Welke benzine erin moet hangt af van de compressieverhouding. Deze staat boven het motornummer ingeslagen in het motorblok (juist achter de oliepeilstok)

Bij een compressie van 8,13:1 kan Euro 95 worden gebruikt

Bij een compressie van 9,35:1 minimaal 97 octaan ofwel 98.

Bij een katalisatorauto geen lood/vervanger gebruiken.