Als je naar Ron toe gaat, moet je voor de dromedarissen maar een klein stukje door te rijden. In Rotterdam zit diergaarde Blijdorp en daar zijn ze te bewonderen.
Dan kan je zien dat die zich niet echt soepel voortbewegen.
( geintje!!)
Tom 109
Ja dat gezeur over wel of niet losslepen van Jeeps en ander 4x4's vind ik ook zo'n gelul. Hoewel het wel leuk is als het geen Land Rover is die je los mag trekken.
Een vriend van mij heeft een Nekaf en het is gewoon leuk om elkaar een beetje te pesten maar het moet wel leuk blijven.
Ik heb niks tegen ophogen van Land Rovers, laat maar eens een plaatje achter als je hem af hebt. Misschienvind ik het wel mooi.
Bowy,
Ik heb het even nagevraagd bij BS autoparts in Tiel. Dat zijn van die echte Jeepers.
Je kan en mag het gewoon omdraaien (de assen onder de veren) Er hoeft niks gekeurd te worden bij de RDW als je binnen de breedte van de auto blijft (anders spartbord verbreders erop). Het moet alleen wel allemaal deugdelijk vast zitten als je voor de APK gaat.
Dus succes en ik zie de foto wel tegemoet.
groetsels
Steven
Idee..
Iemand moet de eerste zijn…
Deze ronde is het aan jouw to boldly go where no dutch laro has gone…
APK en RDW zullen er misschien niet kapot van zijn, excacte regelgeving is mij echter onbekend. Aan de andere kant kunnen die mannen APK ook niet alles weten en zij controleren dus of alles aanwezig is, werkt en ongetwijfeld of het er origineel uit ziet. Dus als jouw SOA swop er redelijk origineel uitziet heb je denk ik niet direct een probleem bij de APK. Er zijn immers wel meer verhogings/verlagings sets te koop.
Je zult waarschijnlijk wel even nieuwe pads op de as moeten lassen voor de veren.
Als je dat dan goed doet probeer je meteen het diff. weer naar de bak te richten om in iedergeval 1 v/d 2 kruiskoppelingen wat te ontzien, maar reken er toch maar op dat ze wat meer trillingen gaan maken (zoals de 101 ook zo'n fraaie “rumble” heeft).
Weggedrag zal wel wat veranderen misschien stijvere rubbers monteren.
Langere schokbrekers moeten wel te krijgen zijn denk ik evenals remslangen. Kijk wel even kritisch naar je wiel kasten, het kan zijn dat de wagen wat meer zijdelings gaat bewegen dus wat nu net genoeg ruimte is kan dan wel eens net te weinig worden.
Overigens heeft de 110 FC ook SOA, en meteen iets bredere en versterkte assen, alleen zijn de wagens vrij moeilijk te vinden en meestal wat prijzig om een paar assen van te oogsten. Overigens ben ik wel geinteresseerd in de hele bende die dan van zo'n FC over zou blijven mocht je ooit op dit idiote idee doorgaan.
Je kunt natuurlijk ook paraboolveren nemen, maarjaaa, waarom makkelijk doen al het interessanter kan ;-)
Groet, Wilberth
Hee Wilbert,
Bedankt voor alle goede ideeen! helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat er nog een SOA landrover 88 in nederland ron rijdt, hij gaat zaterdag zelfs naar Schaik…..
Dus niet de eerste, maar de tweede.
Helaas heb ik geen vervoer om zaterdag naar Schaik te gaan om te kijken dus….
Ik denk er inderdaad nog eens over na, misschien ga ik toch wel voor alleen het verlengen van de veerblokken (veerbevestigingspunten). Iets minder lift maar waarschijnlijk toch nog voldoende….
Groet Bowy
ps mocht ik ooit een FC kopen, vinden dan laat ik het je zeker weten!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?