Vergeet in deze reeks mogelijke storingen ook de contactpunten niet!
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
goh….
ik wist niet dat een moderne motor als een disco v8 nog een punten ontsteking had…..
evenals een carburateur….
en nog meer van dat nieuwerwetse spul, zou dr misschien geen elecronische ontsteking en injektie inzitten zo langzamerhand?? misschien wel een EFI systeem….en dan heb je erg weinig aan de antwoorden van deze wijsneuzen…
als ik jou was ging ik even naar een dealer , die hangt hem aan een diagnose stekker en dan krijg je waarschijnlijk een kompleter overzicht dan het kommentaar van de WIJSNEUZEN hier!!!!
punten en carburateurs…. stelletje.
jan
Nou Jan,
Niet zo geergerd doen vriend. Natuurlijk kan het voorkomen dat niet ieder antwoord je altijd helemaal de goede weg op helpt, maar dat is de consequentie van het gebruiken van een nieuwsgroep als deze. De vrager kiest er bewust voor om hier z'n vraag te stellen en stelt ‘m dus ook aan ’non-professionals'. Terecht dus jouw conclusie dat je bij een dealer meer kans maakt op een professioneel antwoord met een professionele prijs.
Daarbij gebeurt het ook wel 'ns dat je een eerder antwoord aanvult en daarbij mogelijk de aanvankelijke posting uit het oog verliest.
De charme van deze groep vind ik altijd de hoffelijkheid en het enthousiasme waarmee wordt gereageerd. Laat dat nou niet verwateren door op deze manier te reageren. Reageer dan bij voorkeur inhoudelijk en wijs uiteraard wel op de misvatting, maar graag zonder waardeoordeel en verwijten.
Dank je wel!
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
ha rene, (wat een rare naam)
Je zegt zelf dat je niet zo vaak met de auto rijd. Ik heb qua techniek niet zo heel veel verstand van auto's maar ik heb wel eens gehoord dat je gewoon hem eens goed op de staart moet trappen. Gewoon die oude olie eruit branden. als je elke keer maar stukjes rijd word hij lui, net zoals een diesel, gewoon een keer laten zien wie de baas is.
Suc6
René (he ik heb ook zo'n rare naam)
Hoi Rene,
Ik rijdt zelf Range Rover V8 misschien heb ik wat bruikbare tips voor je.
Wat er over de verdeler en de bijbehorende kap gezecht wordt, kan ik me wel in vinden, maar probeer eens in het donker om met een planten spuit over je bougie kabels te sproeien, wanneer dit een leuk vuurwerk geeft weet je genoeg! Ook nieuwe bougies wil wel eens helpen. Heb je het brandstoffilter al eens vervangen? Wordt vaak vergeten!! Check ook eens de vacuum slangetjes op het inlaatmanifold (er zitten een paar “verstopt” aan de onderzijde)
Veel succes, Rangie
Jan toch,
je zou toch moeten weten dat ze bij Land Rover niet zo van dat moderne spul houden, althans niet eerder als wanneer andere merken er mee op hun gezicht gegaan zijn en alle kinderziektes eruit gehaald hebben.
Dan nog een jaar of 5 wachten zodat de productiekosten lager worden, daarna mag het pas in een Land Rover.
Zo werkt dat toch al meer dan 50 jaar.
Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHD Safari ”Tinkerbell"
hallo ik denk dat je probleem zit in het brandstoffilter
door de kou kan de water wat altijd in de tank op hoopt
gaan bevriezen waardoor de brandstoftoevoer word vermindert
dat resulteerd in het inhouden van de motor.
enkele punten:
*bransoffilter
*luchtfilter
*verdeler plus kabels denk aan de 5 en de 7 ste kabel mogen niet over elkaar heen lopen i.v.m. inductie
*compressie meten i.v.m. de nokkenas
*massa meter
*bougies bij slecht aanslaan
*bobine of voor schakel weerstand
*de hall gever(als het ware de kontactpunten) afstand verkeerd
*vervroeging van de onsteking(denk aan slang poreus)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?