Beste Anton,
Uiteraard blijft de RDW de eerst aangewezen bron voor informatie, soms even doordouwen om de juiste persoon aan de telefoon te krijgen maar meestal lukt dat wel.
Op dat terrein heb ik geen negatieve ervaring, alleen positieve.
Echter met kentekenkeuringen heb ik heel slechte ervaringen, nieuwe Mercedessen die afgekeurd werden, andere die een kenteken kregen en later omgecat bleken te zijn (niet door de RDW opgemerkt en gecontroleerd), gerestaureerde Volvo amazones die zo ruw behandeld werden dat de wielen er onder vandaan braken, enz.
Dus komen de verhalen over Land Rovers en de perikelen hieromtrent mij niet vreemd over.
Op de 1e plaats vind ik, en ik denk met mij heeeel Nederland, dat als er regels zijn dat die duidelijk moeten zijn, toegankelijk moeten zijn en naleefbaar moeten zijn.
We leven in een Informatie maatschappij en het enige wat niet toegankelijk is zijn de regels die ons leven, en dat van onze Land Rovers, bepalen.
Uiteraard ben ik het met je eens dat als je bij de RDW langs gaat dat je LR er normaal uitziet en voldoen aan de normale eisen die aan een voertuig gesteld worden.
Wat betreft mijn Land Rover:
Het is een van de laatste Series IIa die gebouwd is en heeft ook de Suffix “H” wat zoveel inhoud dat er meer dan 7 wijzigingen uitgevoerd zijn t.o.v. de oorspronkelijke “standaard”.
Er zitten Salisbury achterassen, een 5 bearing 2,25ltr motor, een full synchronised gearbox, een Smith heather en zo nog het e.e.a. meer in wat in de latere Series III ook terug te vinden is.
De eerste informatie m.b.t. de leeftijd en uitvoering kun je vinden op www.clifton.nl, d.m.v. een directe check van je chassisnummer.
De definitieve informatie kwam van Land Rover Tracebillity.
Ik ben overigens nog bezig om te kijken of de oorspronkelijke leverancier, in de UK, nog bestaat en of ik daar meer informatie vandaan kan krijgen.
Ik heb overigens het chassisnummer nog steeds niet kunnen vinden, maar het huidige weer nodigt ook niet uit om daar nou eens uitgebreidt naar te gaan zoeken,
Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHD Safari ”Tinkerbell"