Goedemiddag,
Weet iemand of het mogelijk is een 110 pick up om te bouwen naar een 110 Hard Top.
Alvast bedankt
Voor een 110 Pick-Up is in Nederland geen type goedkeuring, wel voor een High Capacity Pick Up. En als je een HC-PU hebt dan komt er wel wat meer bij kijken dan alleen maar even een Hard-Top er op schroeven. Dan moet er een hele andere onderbak in, je zit met de uitlaat etc. Maar als je een “gewone” 110 hebt waar alleen een kort truckkapje opzit is het probleem niet zo groot.
In Nederland is de 110 Pick-Up en de 110 Soft-Top nog steeds niet leverbaar.
Groet.
Een 110 Pick Up kent gewoon een type-goedkeuring bij de RDW, echter alleen bij enkele motoren en niet hele gamma aan motoren dat ooit in de 110 werd geleverd.
Ik ben onlangs bij een keuring geweest van een 110 Pick Up en heb samen met de keurmeester uitgebreid in z'n schermpje zitten meekijken en zelf mogen aanwijzen welk type het is. Er bestaat dus gewoon een type goedkeuring voor. De wijze van bevestiging van de cabine (met vleugelmoeren) levert vervolgens de toevoeging ‘open wagen’ op.
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up ‘71 (op kenteken de toevoeging ’cabriolet')
Jan schreef: Voor een 110 Pick-Up is in Nederland geen type goedkeuring.
110 valt gewoon onder open uitvoering, en dit kan zowel softop of pick-up zijn.
Verder helemaal geen probleem. zelfs een hardtop kan, maar dan wel zo monteren dat die demontabel is, of als je hem definitief zo wil houden even naar RDW, Zijn die mensen voor. Krijg je later nooit problemen.
snap niet dat mensen zich zo slecht laten voorlichten.
Doei. Anton
Anton,
Ik denk dat door de problemen die er maar al te vaak bij de RDW zijn er een enorme drempelvrees is ontstaan.
De RDW doet er zelf ook weinig aan om dit euvel te verhelpen, de meeste zaken verdwijnen in de doofpot.
Praktisch gezien zou het zo moeten zijn dat als je bijvoorbeeld de kleur zou willen veranderen je dit bij de RDW meld met opgaaf van kenteken, merk, type, evt chassisnr, de oude kleur en de nieuw wenselijke kleur. Als de auto dan gespoten is (lees geschilderd) afspraak maken, langs gaan, kleur laten controleren en vervolgens aanpassen op het kenteken.
Als het gaat om technische aanpassingen zou dat voor dat deel getoetst moeten worden aan wat wel en niet is toegestaan.
De praktijk leert echter dat het er anders aan toe gaat, mensen bij de RDW komen voor kleur aanpassing en de auto afgekeurd wordt, soms zelfs kenteken ingenomen, voor zaken die standaard zijn op betreffende Land Rover en al helemaal niets met de kleur te maken hebben.
Ik heb zelf een Davos White Series IIa 109" Stawag RHD Safari (zo is hij ook in 1971 door Land Rover geleverd) en op het kenteken staat dat het een Blauw-Rode Dormobile is !?!?!?!?
RaRa, volgens mij wordt het kenteken bij import door diezelfde RDW afgegeven.
Het enige Blauw dat ik er aan kan vinden zijn mijn nieuwe blauw nummerplaten en het enige Rood dat ik er aan kan vinden zijn de rode zegels op een paar onderdelen.
Ben ik nu fout omdat ik een auto heb die er niet uitziet als op het kenteken staat, of is de RDW fout omdat die niet in staat blijken te zijn om de juiste gegevens in te vullen op de kenteken registratie bij import in 1996?
Ik heb hem niet geimporteerd en voor mij is hij al 2 keer van eigenaar veranderd, hij is inmiddels APK goed gekeurd.
Ik hoop dat de RDW meer onderneemt om haar keurmeesters beter op te leiden waardoor er eenheid en duidelijkheid over de hele linie van de RDW.
Ook zouden ze meer duidelijkheid moeten verschaffen omtrent zaken die wel of niet getoetst moeten worden.
Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHS Safari ”Tinkerbell"
Ik ben het met je eens dat ze ook bij RDW soms niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik ben is een keer heel lomp behandeld toen ik vijf minuten te laat kwam.
Vaak veranderen de regels en is het moeilijk om het bij te benen. Toch denk ik dat het belangrijk is om gewoon die informatie die je nodig hebt op te vragen bij RDW, en bij een eventueel probleem van jouw kant RDW in te schakkelen.
Mocht je voor een willekeurige verandering bijvoorbeeld een verandering van de uitvoering bij RDW langs gaan, is het natuurlijk vanzelfsprekend dat de auto in orde is. Je rijd ook niet door een rood stoplicht als de juut er staat.
Heb verder hele goede ervaring met RDW,
Ik hoop trouwens voor je dat je Landrover wel de landrover is die je ingevoerd hebt. Als de kleur op het kenteken al niet klopt, is er misschien wel met het chassisnummer geknoeit. De auto is tenslote al 32 jaar oud.
In 1971 bouwde ze bij landrover geen series II meer maar series III.
Hoe kontroleer je dat?
Groetjes Anton B-(
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?