Kentekenplaat

• Sander

Eej mensen,

as vrijdag word mijn Laro 88 lightweight RDW gekeurd. Als hij goedgekeurd word heb ik natuurlijk nieuwe kentekenplaten nodig. Iemand enig idee wat zo'n grapje kost, en waar je die dingen kunt krijgen? Ik hoor het graag, bijvoorbaat dank

Groeten Sander

• ernst

Hoi Sander,

Je gaat hierboor gewoon naar de Automaterialenhandel of beter nog: loop eerst eens door de Gouden Gids!

Kosten van dit geintje waren voor mij in dec 2001 een paar tientjes (je weet wel, guldens…) Vandaag de dag zou ik rekenen op een Eurootje of 30 a 40, afhangende van of je zwarte oldtimerplaten geperste gele of gele met opgelegde letters kiest.

Succes ermee, en veel plezier met je wagen!

Een groet van Ernst

• Karel

kweet ut niet exact, maar oud blauw met geperste letters is iets van 10 Euro per plaat, met kunststof letters ongeveer 22,50 Euro per plaat. Je hebt ook nog van die licht blauwe, kweet niet wat ze kosten maar ze zien er in iedergeval niet uit.

En dan kun je natuurlijk ook nog GAIK platen nemen.

Bij de grotere automaterialenzaak kun je er meestal op wachten.

(heb je overigens een oldtimer kenteken aangevraagd?)

• SIII 88

Via de site van de Rijksdienst voor het Wegverkeer vind je veel informatie over kentekenplaten. www.rdw.nl Daarop ook een lijst met erkende kentekenplaatfabrikanten. Je kan terecht bij veel vestigingen van Brezan die ter plekke een plaat kunnen maken.

Let op: je hebt het kentekenbewijs nodig en een geldig legitimatiebewijs.

Je kan tegenwoordig bij de meeste keuringsstations direct het (voorlopige) kentekenbewijs meenemen. Ook hier geldt weer, zorg voor een geldig RIJBEWIJS, geen paspoort, want dan is ook een uittreksel uit het bevolkingsregister nodig.

Succes,

Marco, mda@wxs.nl

LR 88 SIII 2¼B Pick Up ‘71 (en de Oude Grijze Dame doet ’t weer!)

• SIII 88

Oh ja, een plaat kost per stuk omstreeks € 10,

Marco, mda@wxs.nl

• Sander

Beste medelaro-ers,

hartelijk bedankt voor jullie informatie en tips, en ja ik laat hem idd als oldtimer keuren. Ik hoop dat het nu met de verzekering ook allemaal een beetje lukt….

de mazzel

Sander

• The Dude

Ander vraagje : Mag je eigenlijk nog wel blauw kenteken hebben?

• Sue

Hoi Dude,

Je mag nog wel blauwe platen hebben maar dan moet je wel een aantekening op je kentekenbewijs hebben. Daar zal vast wel iets over te vinden zijn op de site van het RDW. Ik weet in ieder geval zeker dat het mag want mijn vriend heeft ze ook op zijn oldtimer-Pontiac en het staat apart vermeld op zijn autopapieren.

Groetjes Sue

• Aad Koene

Ja dat mag, mits je voertuig een bepaalde respectabele leeftijd heeft.

Dat betekend dat als je een Old Timer (ouder dan 25 jaar) hebt origineel Nederlands of ingevoerd voor een bepaalde datum, je officieel blauwe nummerplaten mag voeren.

Maar let op, het moeten wel goedgekeurde platen zijn, dus de donkerblauwe en voorzien van een keurstempel.

Exacte gegevens vindt je bij www.rdw.nl

Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHD Safari ”Tinkerbell"

• Ed Dinee

Bij Apco/Lasaulec of brezan (of andere autoonderdelenzaken)

kun je deze gewoon bestellen.

Ook de garage waar de auto gekeurd wordt kan deze (iets duurder)

voor je regelen.

Je moet ongeveer rekenen op 11 euro per plaat ex montage.

Groetjes, Ed.