Verbruik 2¼ Benzine motor

• SIII 88

Een aantal van ons lopen te klieren met de afstelling van de benzinemotor, ik dus ook. Ik ben nu benieuwd wat voor verbruik redelijkerwijs te realiseren is. Uiteraard maakt het uit of je wel of niet met je auto in het terrein komt, wel of geen snelweg rijdt en dergelijke, maar ik zou graag eens horen wat jullie halen.

Ik haal zo'n beetje 1 op 5 (veel kleine ritjes, wordt dus niet altijd optimaal warm, maar wil nog een paar dingetjes doen). Hoe zit het bij jullie?

Marco, mda@wxs.nl

LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71

• Aad Koene

Marco,

Vandaag ga ik de nieuwe CO2 schroef halen en zal daarna mijn tank volgooien.

Ik rijd hoofdzakelijk korte stukken met Tinkerbell en zijn 2,25 ltr omdat het de 2e auto is, dus onvoordelig in verbruik.

Zo gauw ik enige indruk heb over het verbruik zal ik het melden (tot nu toe geen aandacht aan besteed omdat de afstellingen nog niet goed waren).

Voor de Mijl-rijders, zoals ik ook, zal ik het verbruik per Mijl en per Kilometer vermelden.

Tot dan, zuinige km`s.

Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHD Safari ”Tinkerbell"

• Bowy

Hoi marco, dat lijkt mij een redelijk verbuik. Ik haal zelf in de stad ook 1 op 5 op de snelweg een op 6,5 en in het terrein kan ik beter spreken van draaiuren…..

Groet Bowy

• Bowy

Vergeten te vermelden dat het hier om gas verbruik ging bij een IIa 88 Softtop met ongeveer 29 cm brede banden.

Groet Bowy

• Karel

ik vind het allemaal nog best wel zuinig. Die van ons rijdt namelijk 1:4 (op gas) gemiddeld verbruik.

• Jeroen

Wij hebben ook een 109 SIIA hard-top op gas en benzine en op gas rijdt deze jongen ook 1 op 4,5. Veelal korte ritjes een enkel stukje snelweg. Het leek mij ook wel wat onzuinig, maar nu ik nog iemand hierover hoor, stelt me dat wel gerust. Hoewel ik wel weet dat het ook veel zuiniger kan!

Jeroen

• Durk

Ik rijdt op korte stukes 1:5.5 , langere stukken 1:6 tot 1:8. Ik rijdt dan tussen de 40 en de 50 Mph, dus niet planken of zo.

• Hugo

Mijn 2.25 LW Benzine loopt op de snelweg ongeveer 1 op 7,5. Dit is bij plm 90/100 km/uur en op 750x16 banden. Ik rij eigenlijk alleen maar snelweg met de Laro dus stadsverbruik weet ik eigenlijk niet zeker.

Mvrgr, Hugo

• Ed Dinee

Hallo

Ik heb een Lightweight 88" serie 2a '71 pick-up 12volt en heb

ongeveer een verbruik van ongeveer 1 op 6.

Onlangs was dit 1 op 3, maar hierbij is ook mogelijk deels van

m'n brandstof gejat, dus dit telt niet mee.

Ik heb inmiddels alles vervangen op ontsteking gebied en ga

em opnieuw meten.

Ed.

ps. ik heb geen gasinstallatie.

• jakko

laro 109, 2.25 benzine.

zowel op gas als benzine 1 op 4. Ik denk dat als ik er gesmolten frietvet in stop dat hij dan nog 1 op 4 loopt.

jakko