Ha die Mike!!
Zeker doen zo´n “echt” vervoermiddel kopen!, lekker overzichtelijk, lekker sterk
lekker groot, gaat overal heen, vooral doorheen! Kortom voor mij hoeft er dus niet veel anders meer te komen. Misschien ooit nog eens een gloednieuwe, of iets met de kop eraf qua kilometers.
Mijn meisie ( zoals jij dat zo mooi omschreef ) en ik, hebben in mei dit jaar een 109 serie III uit 1974 gekocht, en zijn er dus nog geen twee weken later mee naar
Sardinie Italie gereden. Dit om te testen of ie wel goed was! Nou mooier kon dus niet. En dan is het nog een echte rechtsgestuurde ook!
Het enige probleempje wat ik had was dat 4 dagen voor deze vakantie ik geen aandrijving meer op de achteras had. Geen punt!! gewoon even omschakelen naar
de voorste as en ik kon weer thuis komen. Vervolgens her en der gevraagd wat het zou kunnen zijn. De 1 zei, het is je differentieel, de ander zei, een steekas.
Ik dus het hele differentieel uitelkaar gehaald, bleek het in plaats van de dag dat ik er werk aan gehad had in een kwartiertje opgelost te kunnen worden. Het was dus inderdaad de steekas rechts achter. Maar gezien het meccano doos achtige gehalte zelfs voor de “echte doehetzelfert” geen punt!
Mijn chassis is van achteren zo rot als kaas, maar ook dat schijnt de wagen niet echt te deren, ik rij er elke dag mee naar mijn werk. Ik ga een nieuw chassis kopen, en bouw om de wagen nog beter te leren kennen het geheel eigenhandig op, en af! en heb strakjes iets om nog trotser mee naar il piu bella paese del mondo la bella Italia te rijden.
Doen Doen Doen !!!!!!!
Laat je anders eens informeren bij Lands End bij Jos Broeckaert op Zeeuws-Vlaanderen, je bent dan welkom om eens een Italiaans wijntje te komen drinken.
Groet Robert en Yvonne.
Landrover the best four by four by far! Serie III 109" 1974 rules!
( die wijn is natuurlijk bij ons thuis, en niet bij Jos, maar dat was misschien wel duidelijk.)