Ik ben het een beetje zat aan het worden. Wat? Nou, al die mensen die een beetje lacherig reageren op mijn plannen om een Land Rover te kopen met stomme opmerkingen zoals “Huhhuhhuh, dan zul je wel lid van de ANWB moeten worden, uh-huhhuhhuh..” Ha-ha, heel leuk.. Ahum. Ik heb er nog geen, omdat ik net samenwoon, dus financieel moet het heeeeel even wachten (tenzij ik er eentje kan lenen van iemand misschien? Effe proberen enzo? Viel te proberen.. ;-) ), maar tegen maart/april moet er toch eentje voor de deur staan. Nog even doorfietsen dus (mountainbike, dus het is een stap in de goede richting).
Maar goed.. Zulk soort opmerkingen vervelen nogal snel, zoals je begrijpt. Nou wil ik eens even weten, met in het achterhoofd weten dat alles relatief is (staat v. onderhoud e.d.), hoe betrouwbaar zijn ze nou echt? Als je een LaRo voor gewoon hier-en-daar-dagelijks-verkeer-achtig gebruik, eh, gebruikt, dan kan het toch niet zo zijn dat ik binnen twee maanden alle praatpalen binnen een straal ven 15km rond mijn huis uit mijn hoofd weet te vinden, of alle ANWB helpdesk mensen met hun voornaam kan aanspreken? Er is volgens mij een reden dat de SAS die dingen gebruiken om dwars door woestijnen te crossen, toch? Sterker nog, ik zag ze laatst op tv in Afghanistan in gebruik van zekere klandestine operaties figuren. Het ergste wat ik voorlopig wil doen is naar Italie rijden met mijn meiske.
Het laat me koud wat anderen (zij die de virus niet hebben) allemaal zeggen (die hebben toch geen smaak, sterker nog, eentje is zo'n hele kleine mannetje die de grootste BMW pooierbak moet rijden die hij kon vinden. Compenseren voor iets toevallig? Wie zal het zeggen..), maar dan kan ik tenminste met een beetje ruggesteun zeggen dat het allemaal wel meevalt, toch? Ik weet dat ze niet echt warm zijn rond dit tijd van het jaar zonder extra kachel, ze niet zuinig of vlot zijn. En ik heb een vermoeden dat parkeren af en toe lastig gaat worden. Dat interesseert me allemaal niet. Bovendien, als ik haast heb pak ik de motor wel. Trouwens, mocht er iets fout gaan, weet ik waar ik moet wezen. Hier bij de mensen die tenminste weten waar ze het over hebben.