Betrouwbaarheid

• Mike

Ik ben het een beetje zat aan het worden. Wat? Nou, al die mensen die een beetje lacherig reageren op mijn plannen om een Land Rover te kopen met stomme opmerkingen zoals “Huhhuhhuh, dan zul je wel lid van de ANWB moeten worden, uh-huhhuhhuh..” Ha-ha, heel leuk.. Ahum. Ik heb er nog geen, omdat ik net samenwoon, dus financieel moet het heeeeel even wachten (tenzij ik er eentje kan lenen van iemand misschien? Effe proberen enzo? Viel te proberen.. ;-) ), maar tegen maart/april moet er toch eentje voor de deur staan. Nog even doorfietsen dus (mountainbike, dus het is een stap in de goede richting).

Maar goed.. Zulk soort opmerkingen vervelen nogal snel, zoals je begrijpt. Nou wil ik eens even weten, met in het achterhoofd weten dat alles relatief is (staat v. onderhoud e.d.), hoe betrouwbaar zijn ze nou echt? Als je een LaRo voor gewoon hier-en-daar-dagelijks-verkeer-achtig gebruik, eh, gebruikt, dan kan het toch niet zo zijn dat ik binnen twee maanden alle praatpalen binnen een straal ven 15km rond mijn huis uit mijn hoofd weet te vinden, of alle ANWB helpdesk mensen met hun voornaam kan aanspreken? Er is volgens mij een reden dat de SAS die dingen gebruiken om dwars door woestijnen te crossen, toch? Sterker nog, ik zag ze laatst op tv in Afghanistan in gebruik van zekere klandestine operaties figuren. Het ergste wat ik voorlopig wil doen is naar Italie rijden met mijn meiske.

Het laat me koud wat anderen (zij die de virus niet hebben) allemaal zeggen (die hebben toch geen smaak, sterker nog, eentje is zo'n hele kleine mannetje die de grootste BMW pooierbak moet rijden die hij kon vinden. Compenseren voor iets toevallig? Wie zal het zeggen..), maar dan kan ik tenminste met een beetje ruggesteun zeggen dat het allemaal wel meevalt, toch? Ik weet dat ze niet echt warm zijn rond dit tijd van het jaar zonder extra kachel, ze niet zuinig of vlot zijn. En ik heb een vermoeden dat parkeren af en toe lastig gaat worden. Dat interesseert me allemaal niet. Bovendien, als ik haast heb pak ik de motor wel. Trouwens, mocht er iets fout gaan, weet ik waar ik moet wezen. Hier bij de mensen die tenminste weten waar ze het over hebben.

• marco du buisson

HAHA,

Gewoon kopen, niks van aantrekken. Als er iets kapot is moet je blij zijn! want..

dan kan je tenminste ff lekker knutselen aan je Landrover.

Het is een virus zonder dat er een scanner is.

Suc 6 marco du

• bowy

Gewoon kopen!!!!!!!!!!!!!

Ik lig er helaas wat te vaak onder maar dit komt door de staat waarin ik de mijne heb gekocht en omdat ik hem iets te vaak misbruik!!!!Vindt hij wel lekker

trouwens!!!

Ik ken nog niet alle praatpalen in de omgeving maar dat hoeft ook niet je kunt namelijk 99% zelf doen!!!!!!!!!!

Mijn omgeving verklaart me soms ook voor gek, maar ja ze kijken wel allemaal jaloers als ik met mooi weer zoals bijvoorbeeld vandaag cabrio rijdt!! (helaas niet wegens motorisch defect)

En verder zijn er geen rationele argumenten te bedenken!!

Gewoon doen! en succes ermee!

Groet Bowy

• Yuri

He die Mike,

ik heb precies het zelfde gevoel. ik heb net een SIII 109 D gekocht en ik ben hem nu aan het opknappen. het wordt straks mijn dagelijks vervoermiddel.

het blijven natuurlijk Engelse auto's maar als diverse legers ze gebruiken en de meeste LaRo tjes al zo'n 20-30 jaar rond crossen kunnen het niet echt slechte auto's zijn.

ja, het is een oude auto met oude (eenvoudige) technologie en vooral… JAAAA, alles kan stuk. als je elk weekeind tot je binnenspiegel in de blub zit, niets schoomaakt, over rotsen klimt en denkt dat je net zo snel bent bij het stoplicht als een gemiddelde sjonnie bak, dan gaat er af en toe wat stuk.

ik ken een kerel in Maine, Amerika en die heeft twee SII 88". die dingen gebruikt hij al jaren lang ELKE DAG in het bos en om te shoppen, ze staan altijd buiten voor het huis en doen het altijd.

er zijn hier ook genoeg mensen die dagelijks in een laro rijden

zeker doen !!!

hier nog een leuke site met wat hulp om je discussies te winnen:

plaatjes, verhaaltjes, etc

http://www.landroverclub.net/Club/HTML/Main_Humor.htm

succes,

Yuri

SIII 109D

• Dennis

Hallo Mike,

Sinds twee maanden ben ik eigenaar van een lightweight diesel uit ‘ 77. In een woord: fantastisch !!! Als leaseauto heb ik een 4wd, eentje met 150 pk’s, cruisecontrol, airco en heel veel comfort. Toch is het rijden met de Lightweight ontzettend veel leuker. Zo'n ding heeft karakter! Moet er wel bij zeggen dat ik nog geen noemenswaardige ellende ben tegengekomen. En als ik dit prikbord een beetje doorblader, moet ik helaas wel concluderen dat die ellende zeker nog wel komt. Eens kijken of ik dan nog net zo enthousiast ben….

groet,

Dennis

• Bjorn

Zeker een Laro kopen! Toch ook maar lid worden van de ANWB.

• bowy

Even voor de compleetheid: Je kunt je maar twee x per jaar laten kosteloos laten afslepen/ daarna moet je bijbetalen. Bij de ANWB. gelukkig is het alweer bijna 2003…..

En om met de woorden van de man van de anwb te spreken: Koop dan ook een echte auto en niet zo;n oud lijk!

Bedoelde hij hier nou een Op*l Raket of Corrosia ofzo???

Groet Bowy

• Rob

Mike,

Ik rij nu ongeveer 10 jaar landrover nog nooit een storing gehad en nog geen onderdeel vervangen dus kopen die landrover.

Rob

• Aad

Vroeger Meccano gehad ?

Nou een Landrover zit hetzelfde in elkaar.

De hele straat heeft al stilgestaan met de kou………behalve mijn jongen.

Kopen zo`n ding. Bevalt ie niet kan je hem voor bijna dezelfde prijs weer kwijt.

Probeer dat maar eens met een BMW og iets dergelijks

• Wim Janssen

Ik heb 2 maanden geleden een 109 diesel (ex mil.) gekocht met een vastzittend blok. Dit bleek achteraf enkel wat koolaanslag op de zuigers te zijn. Inmiddels ligt het blok tot de laatste schroef uit elkaar voor een complete revisie. Ik heb dus nog geen meter met mijn LARO gereden en omdat ik sindsdien dit forum dagelijks volg, heb ik me dus meerdere malen dezelfde vragen gesteld als Mike. Na al deze hartverwarmende en geruststellende adviezen kan ik nu vol goede moed de winter in gaan met mijn revisie.Mike schreef: