difflock

• Henk Jan

Helder!

Zo moeilijk is het dus eigenlijk niet!

De vierwielaandrijving kan ik dus gewoon inschakelen wanneer ik in het terrein vast kom te zitten en is eigenlijk alleen bedoeld voor lage snelheden.

Met hoge en lage gearing kan ik mijn koppel veranderen.

Klopt?

Groeten,

Henk Jan

• Jorrit

Klopt

Alleen wil ik toevoegen dat de snelheid er niet zoveel mee heeft te maken maar zo als gezegd de hardheid van de ondergrond. Als je over flink modderig terrein gaat rijden is het handig om wel gelijk de 4wd in te schakelen, op het moment dat je vast zit kan het net te laat zijn om je 4wd in te schakelen (je kan je net het kleine beetje ingraven waardoor je er met 4wd ook niet meer uit komt). dus asl je op modderige, mulzand of ander glad ondergrond zit en je denkt het maar even niet te redden met 2wd, gewoon de 4wd inschakelen. maar NOOIT mee over een harde ondergrond rijden.

Veel rij prezier

Groetjes Jorrit

• Jan

- Kan het dfflock tijdens het rijden worden ingeschakeld? Moet je hierbij de koppeling intrappen?

- Wordt bij het inschakelen van het difflock automatisch de lage gearing ingeschakeld?

• Gerda 4

Heeft een series III '88 uit 1980 ook een Difflock of is dit een stomme vraag ?

Als ie er een heeft hoe of wat kan ik dat controleren of zien?

En heeft het knopje op het driekhoekige stukje metaal met het lampje met daarbij te tekst: TEST iets mee te maken, iemand zei mij dat maar dit knopje is bij mij niet aangsloten en ik bergijp er zo niks van

Alvast bedankt

Gerda 4