Land Rover voor student?

• Sander Brouwer

Eej Joost,

ben zelf ook student en heb in het voorjaar een lightweight aangeschaft uit ‘77. Hij zag er verschrikkelijk brak uit maar was technisch goed in orde. Toch moesten er nieuwe remtrommels en -schoenen op, de ruiten in de huif moesten vervangen worden, en we hebben hem helemaal kaalgeschuurd en overgeschilderd. Al met al best veel werk, en ik schat dat het tot nog toe zo’n 700 euro gekost heeft, exclusief aanschafprijs van E 2700. Dan rijd ik straks wel belastingvrij en met een verzekering van rond de 100 euro in het jaar (op naam van mijn ouders), maar dan nog is het voor een arme student net te doen.

Zoals al vaker gezegd is, je moet er wat voor over hebben, het is niet de meest prakische, comfortabele oplossing, maar wel hartstikke gaaf.

de groeten

Sander

• Joost

Hé jongens, allemaal bedankt voor jullie replies hoor! Jah, ik ben nu dus serieus aan het rondkijken voor een Laro 88. Ik heb m'n ouders zover gekregen dat ze de vakantieplannen een beetje wijzigen om naar Billing te kunnen voor het grote Laro evenement daar, misschien dat ik daar iets op de kop kan tikken? Waarschijnlijk ff wat meer keus als hier. Iemand enige ervaring hier met het importeren van Laro's uit Engeland?

• Jorrit

Ja ik,

Achteraf gezien heb ik de indruk dat als ik er een bij Ron Bolleboom had weg gehaald, ik goedkoper uit was geweest, maar dit heeft met een aantal tegenvallers te maken. ik heb een rechtgestuurde 110 uit Engeland. Als het zover is kun je mij rustig om hulp vragen. Als je een engelse auto koop moet je in iedergeval rekening houden dat je alle verlichting aanpast. ik weet dat een 88 geen mist en achteruitrij verlichting heeft ik weet niet hoe dit zit als je er een importeert maar zoek dit soort dingen eerst uit want als je dat moet gaan inbouwen voor de import drukt dat de lol wel, en wordt het snel goedkoper om er een uit Nederland te halen. Mijn 110 staat op grijskenteken dus ik heb ook niets met invoel belasting te maken gehad, ik weet niet of je hier als oltimer nog mee te maken hebt.

Groetjes Jorrit

Ps ik merk uit je mail dat ik te laat met mijn waarschuwing ben geweest. houd er rekening mee dat naar mijn weten er nog geen remedie voor dit virus is gevonden. maar ik moet wel zeggen dat het altijd leuk is om er een lot genoot bij te hebben.