Bodem onderhoud

• Chris

Oh, nog niet al je vragen beantwoord.

Ik heb hem ongeveer 2 maanden geleden laten behandelen. schoof er al een week later mee over een paar gras-bulten. Waardoor er midden onder bij de chassisbalken ietsie is weg geschuurd. Je kunt beter een twee-drie weken wachten voor je ermee in het terrein gaat spelen, dan houdt het nog beter. Aan de andere kant, schuurplekken op 't chassis krijg je altijd, ze zijn makkelijk zelf na te behandelen met Valvoline.

gr. Chris

• 110

Dank je wel,

Ik zal zeker m'n auto laten behandelen,

nu alleen nog even wachten op een droge week wachten.

Groet.

• Roeland

Hallo,

zelf heb ik net een defender 90 gekocht en vroeg me eigenlijk af of dat je het chassis ook gewoon kunt schuren en schilderen? Wat zijn hiervan de nadelen t.o.v. andere methoden?

Welke verf kun je hier het best voor gebruiken en zijn er nog speciale punten waar je op moet letten?

Gr

Roeland

• Louis

Roeland,

Zeker, eerst alle roest van het chassis verwijderen door te bikken - krabben - borstelen - schuren etc daarna in de ijzermenie (Tencometal) te zetten, hierna te schilderen in kleur met goede verf (sommige mensen gebruiken Hammerite; ik heb daar geen goede ervaring mee) en daarna behandelen met een goed beschermings middel.

Grts Louis