Wat is dit op de achterklep van mijn 130

  • Oscar

    Inderdaad typische Nederlandse achterlijkheid…

    Wanneer deze regel er niet zou zijn hadden we veel meer mogelijkheden, dan zou een 110 Utility wagon op grijs (aannemerskenteken) te zetten zijn.

    Ook dat is iets dat in de ons omringende landen geaccepteerd wordt. In de UK zie je er veel rijden op die manier en in Duitsland werkt het volgens mij ook zo.

    Was het maar waar….

  • Driving Dutchman

    Tja,

    Lang leve onze kneuterige regering die deze regeltjes verzint. :X Slaat echt nergens op vind ik die regelgeving. (td) Ik vind het verdacht veel lijken op burgertjes pesten.Maar landrover is vast niet de enige die hier last van heeft, vast ook veel andere merken auto's.

  • Lucas van Lierop

    Ik vind het zo moeizaam als dat de minimale hoogt voor een camper van 1m30 alleen fabrieksaf telt. Ik heb verdorie mijn halve carrosserie zelf gebouwd maar ik tel dan natuurlijk niet als fabriek ook al is get reultaat hetzelfde

  • Marc-my-Words

    Tja, het is “moeizaam” … een en ander is ingegeven door een mix van ambtelijke liefde voor “duidelijke” regels en de angst dat die regels ruimte zouden bieden aan slimme vissen … dus de mazen worden steeds kleiner, soms worden die mazen daardoor overdreven klein.

    Er is echter een oplossing voor je probleem Lucas. Meldt je aan als constructeur en dus met een nieuwe auto …. ik vrees dat je dat ook niet wilt, dat wordt n.l. een kostbare aangelegenheid.

    Maar goed, het 130 cm onderscheid is dus een heel raar onderscheid, zeker als je het hebt over een Defender. Koop je een HardTop dan zit je onder die 130 cm grens, koop je een PickUp dan is de sky the limit (zelfs als je er dan daarna een losse HardTop op zet. Misschien moet er eens een slimme advocaat aan gaan zitten … HardTop is immers de benaming van zo'n harde kap die je kan verwijderen !! (Zal wel niet doorgaan: een slimme advocaat verdient te veel, dus niemand huurt hem in om een paar duizend Euro te besparen, en die slimme advocaat zelf … die betaalt gewoon de MRB die hij immers in een paar uur bijelkaar heeft verdiend.)

    Marc

  • sloeber

    hallo de heren en dames, hier geld de regel van de helfd vande wielbassis moet laadruimte zijn dus dit is vrij makkelijk