Off road camping trailer zelfbouw, sankey basis of anders(lees lichter)?

  • Boelo

    Dank je Joachim, ik heb zeker wat aan je info.

    Ik denk wel dat ik gelijke wielen als de LR wil, dus de onderstellen die jij voorstelt vallen voor mij af.

    Ik heb inmiddels ook wel mijn bedenkingen bij de Sankey door het gewicht en de leeftijd.

    Het mooist zou een modern chassis met 16 inch LR wielen zijn. Ik denk dat ik daar naar op zoek ga.

    Jouw opbouw tips ga ik goochelen om er een beeld bij te krijgen, bedankt.

    Groeten Boelo

    Edit: http://www.technopanel2000.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=58

    goeie info!

  • VeeTee

    Er staat toevallig ook een Saris op de prikmarkt: http://landrover.paginamarkt.nl/off-road-aanhanger-saris/411495.html

  • Dixo

    Misschien dat Saris je dan weer kan helpen aan papieren waarmee je 'm op kenteken zou kunnen zetten net als een Sankey. Lijkt me wel een mailtje aan Saris waard als je die als basis zou willen gebruiken.

  • Boelo

    Kijk Veetee, dit is wat ik bedoelde! Met dank aan mijn meelezende buurman, http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=D17cgA8zyKQ

    Thanks Frank! Groeten Boelo

  • Joadalama

    Kan me voorstellen dat je er LR wielen onder wil. Als je een zwaardere as gebruikt met 5x112 steek (mercedes) dan kun je misschien in Duitsland bij shippan een steekadapter (in het duits Lochkreis adapter) laten maken. Heb even zitten kijken en dan kom je op ongeveer 120 euro voor een complete set (4x), stuk prijs staat er niet bij, maar daar kun je wellicht even contact over hebben.

    Wij willen juist meer hoogte in de aanhanger hebben en daarom wil ik “vreemde” wielen gebruiken.

    Heb inmiddels massa's links verzameld en omdat ik in Venlo woon en redelijk duits spreek ook veel in Duitsland gezocht en gevonden. Als je een beetje duits spreekt/leest dan moet je zeker anhaenger24.de forum eens bekijken.

    Voor de opbouw:

    moser sandwichpanelen en profielen

    busscher, aluminium bord profielen

    casco camperbouw, sandwichpanelen en serviceluiken op maat als je luiken in de zijkant wil

    rexodur plaat, ook sandwichpanelen voor een leuke prijs

    Aanhangwagens die ik als basis heb bekeken:

    - Humbaur HA 102111

    - anssems BSX 1300

    - wm meyer HZB 1021

    - brenderup 2205s

    In de brochure van 3dog stond overigens dat zij hun offroad aanhanger geschikt kunnen maken voor alle soorten wielen. De showroom voor Nederland zit in Vriezenveen. Anders daar eens quasi geïnteresseerd naar binnen lopen en vragen of zij dat met een steekadapter doen of dat zij ongeboorde trommels gebruiken. Wij gaan binnenkort naar campwerk voor een tent kijken. Zij leveren ook off-road aanhangers en ik kan daar ook eens informeren hoe zij dat doen.

  • camelstorm

    Ik heb nog een Sanky staan mag voor een zacht prijsje.

    Groet Jan Wiekeraadt

  • Marc vd K

    Ik loop zelf ook al tijden met het idee rond om een aanhanger te bouwen voor op vakantie. Ik heb nog 2 polynorm 1 tons aanhangers staan waar ik mee aan de slag zou kunnen. Het nadeel van hun is dat ze erg zwaar zijn, 630 ledig gewicht. Als ik de as vervang door eentje die laro wielen kan hebben scheelt dit al veel gewicht. De hele metalen bak eraf en opbouwen met aluminium idem.

    Ik kwam in mijn zoektocht naar ideeën ook dit filmpje tegen. Het is een heel erg peppi aanhangertje bijna caravan. Echter het koste plaatje vind ik wat veel.. 58.000 AD

    http://www.dumpert.nl/mediabase/2223961/772743bb/met_de_caravan_op_vakantie.html

  • Boelo

    hi Jan,

    Stuur me even een PB als je wilt met omschrijving/foto en vraagprijs.

    Alvast bedankt

    Boelo

    camelstorm Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb nog een Sanky staan mag voor een zacht

    > prijsje.

    >

    > Groet Jan Wiekeraadt

  • Marc van Aperen

    Hoi,

    Hetzelfde idee heb ik ook uigewerkt, heb dmv verzinkte stijgerpijp en koppelingen een frame gemaakt waarbij de bovenkant van de daktent (opgevouwen) onder het dak van de auto blijft.

    Als we een nacht ergens staan blijft de tent laag, voor meerdere nachten en/of gebruik van de ondertent (hannibal),

    dan kan het hele frame 40 cm omhoog zodat de tent op dezelfde hoogte staat als op het dakrek.

    Tussen de poten is het (nog) open zodat daar de fietsen kunnen staan.

    Groeten,

    Marc

  • Boelo

    Ah Marc,

    Ik ben benieuwd naar je constructie? heb je misschien een foto?

    Alvast bedankt.

    Groeten Boelo

    Marc van Aperen Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi,

    >

    > Hetzelfde idee heb ik ook uigewerkt, heb dmv

    > verzinkte stijgerpijp en koppelingen een frame

    > gemaakt waarbij de bovenkant van de daktent

    > (opgevouwen) onder het dak van de auto blijft.

    > Als we een nacht ergens staan blijft de tent laag,

    > voor meerdere nachten en/of gebruik van de

    > ondertent (hannibal).

    > Kan het hele frame 40 cm omhoog zodat de tent op

    > dezelfde hoogte staat als op het dakrek.

    >

    > Tussen de poten is het (nog) open zodat daar de

    > fietsen kunnen staan.

    >

    > Groeten,

    >

    > Marc