Off road camping trailer zelfbouw, sankey basis of anders(lees lichter)?

  • Boelo

    Veetee,

    Waarom gen Nato koppeling? Ik wil me wat betreft de trekauto (bij pech bijvoorbeeld) niet beperken tot NATO koppeling.

    Waarom de tent zo hoog, nou omdat ik onder de daktent graag een ondertent wil hangen, die hoogte heb je dus nodig om de volle hoogte van de ondertent te benutten. In de ondertent kun je vervolgens prima met 2 personen zitten/leven als het slecht weer is.

    Ik heb een constructie voor ogen waarbij de bovenzijde van de daktent onuitgevouwen op gelijke hoogte ligt als het dak van de LR zodat je met rijden geen tent boven het dak van de LR hebt uitsteken en daarmee de hoogte van de aanhanger enigszins te beperken. Om vervolgens de tent bij het opzetten op imperiaal-hoogte van het LR dak te krijgen wil ik met een schaar-constructie de daktent omhoog brengen en fixeren.

    Voorwaarde is dat je in beginsel al een redelijk hoge aanhanger moet hebben om niet een te hoge, instabiele, stellage te moeten maken. Dus zoiets als in de advertentie (die ik natuurlijk allang had gezien) die je doorlinkte.

    Boelo

  • Boelo

    Ook al gezien, maar dit is niet wat ik voor ogen heb.

    Boelo

  • Boelo

    Kees, heb je een kenteken op jouw trailer dan ivm met het ‘overgewicht’?

    Wat betreft het laadgewicht, ik ben wel van plan om wat gewicht mee te nemen, daktent, watertank, brandstoftank, kooktoestel, gereedschap, reservewiel, etc.

    vandaar mijn wens om de basis zo licht mogelijk te houden en in totaal niet boven de 750 kg uit te komen.

    Boelo

  • Boelo

    Ook deze had ik uiteraard al gespot, in mijn ogen een superoplossing met 1 heel groot nadeel ik heb geen heftruck.

    Maar misschien wel een goede oplossing voor mij zou zijn het 1 geheel te laten, de aanhanger zonder opbouw is toch te klein om hem voor andere doeleinden te gebruiken.

    Is dit een Prikker?

    Boelo

  • Art van Blondie

    Jij had toch een GMC midas, of heb je die weer verkocht?

    Groet, Art

  • Boelo

    Haha, dat heb je goed onthouden, die is alweer een goed jaar geleden verkocht. machtig mooi, maar veel te groot en te dorstig!

    Boelo

  • Frans Bonnes

    Soms. ;)

    fb

  • VeeTee

    Boelo,

    Kijk, dat verduidelijkt e.e.a. Goede ideeën!

    Ik vrees dat opbouw van een sankey nogal zwaar zal worden, en je dus een eigen kenteken moet hebben / zien te krijgen als je nog wat laadvermogen wil hebben.

    Het alternatief om dan op basis van een gestript (sankey) chassis of desnoods nieuwbouw chassis een lichte opbouw te maken (sandwich plaat en alu profielen) lijkt me dan wel aanlokkelijk…

  • Boelo

    Kom graag met hem in contact, weet je wie het is Frans?

  • Frans Bonnes

    Je hebt een PB.

    Als hij op het mailadres daarin niet te bereiken is hoor ik het wel weer.

    fb