aparte Laro

  • Floris - S2A FC

    Dit zijn altijd leuke plaatjes :)

    Maar wie weet wat er op de achtergrond staat?

  • Niels

    Hermen:).

    Groet,

    Niels

    Beecy, 109 Series III Hardtop 6-cilinder.

    http://nielsgerrits.fotopic.net

  • Hermen Vlothuizen

    Geen idee, helaas!

    Ken je trouwens deze site met FC-exoten? Zie:

    http://www.landrover-club.com/memberspage_liamsfireenginepage.htm

    Hermen

  • Frans Bonnes

    Het zou deze kunnen zijn.

    http://www.dunsfoldcollection.co.uk/gallery/gallery1htms/lofty.htm

    Frans Bonnes

  • peter109D

    nog een paar millitairen??????????

    :)

    met een ander larospeeltje

    groet`n peter109D

  • Gilbert

    Volgens mij is het geen FC of een variant daarvan.

    Als je goed kijkt, zie je rechts boven op de de cabine een “mangatluik”. Dit voertuig kond dus worden uitgerust met een .50 kaliber of werd gebruikt bij de RAF.

    Ik heb al even zitten zoeken richting een variant van de Bedford of een AEC. Maar kan nog niks vinden…

    Typerend is ook dat de voorruit in verhouding hoger is en minder schuin naar achteren staat. De raamstijl in het midden hoort nu eenmaal bij die tijd.

    Het is een ieder geval een voertuig, net als de FC, met een stompe snuit. De bumper varieert echter met de LR uitvoeringen (zie gaten). Evenals de richtingaanwijzers en koplampen. Het merklogo zit geintegreerd in de grill, zoals we die nu ook kennen bij de SIII uitvoeringen. Maar het logo lijkt wel verdacht veel op Land Rover.

    Volgens mij moet je echt meer gaan zoeken in de typische Britse legervoertuigen.

    Naast LR brachten andere Britse merken veel prototypes uit en zo te zien is deze foto gemaakt tijdens een “prototest” met verschillende voertuigen van verschillende makelij om te kijken wat hun gedragingen zijn tijdens een landing vanaf zee…

    Aan de FC is te zien dat ie geen uiterlijke militaire herkenningen heeft. Je zou eventueel het kentekenen op het web nog kunnen checken of het hier gaat om militaire uitvoering of een civiele. Ondanks de militair achter het stuur.

    Maar ben benieuwd wat hier uit komt… ik ga verder op zoek. Heb nogal wat militaire boeken te doorzoeken…

    Groet,

    Gilbert

    The Iron Nurse

    Gilbert

  • fred101

    prototype 101 misschien.

    fred101

  • Aad Koene

    de Liam en de Lofty zijn het niet.

    Bij de Liam zitten de lampen gelijk als bij een Series III en bij de Lofty hetzelfde als bij de FC's.

    Bij oude Bedford's staat de vooras verder naar achteren.

    Als ik de foto bekijk zijn er een paar zaken die opvallen t.o.v. een Land Rover:

    - plaatsing lampen is anders dan bij LR's

    - voorbumper is anders van vorm en hangt hoger

    - de motorkap is veel breder

    - de achterruit van de cabine heeft ronde hoeken

    - de ruiten van de deur hebben een stijl

    - de grill is groter

    - de voorruit lijkt hoger

    Wat het wél is weet ik niet maar het heeft (met inbegrip van het merkschildje) erg veel van een Land Rover FC weg.

    Aad Koene

    LR S2a 109“ Stawag 2,5 Tdi RHD Safari ”Tinkerbell"

    LR S1 86“ Pick-Up LHD ”Prik-Up"

    Meer Vragen is Meer Weten, Meer Weten is Meer Vragen

  • a Rumble

    het is een landrover forward control (type?) .

    Kan het even niet meer opzoeken, maar het plaatje en ook dat achterste type staan in het boek van John Tylor. “ leafspring landrovers”

    Er zijn er twee van gemaakt, een militaire, de andere had een achteras systeem dat kon zakken om auto's te laden.

    Anton

  • Puffino

    Mijn eerste impulsieve reactie was “weten zelfs JULLIE niet dat het een 101 is?” maar ja, dan kijk je eens goed en dan snap je opeens het probleem: het IS een 101, maar wel een rare….

    - Die bumper is wel apart, al lijkt ie wel veel op de legerbumper van een series

    - de bouten van die bumper zitten anders dan ik ken van Land Rover

    - de koplampen zitten op een plek waar ik ze bij geen enkele auto ooit heb gezien, ook googlen leverde niets op

    - de ruitenwissers zitten andersom.

    - hij heeft toch echt een Land Rover logo boven de grill, althans, ik gok dat daar de bekende versprongen tweeregelige “Land Rover” te lezen is.

    - Ik mis de ventilatiekleppen die de voorste wel heeft

    - het stuur zit op de bekende plek, veeeeeels te ver naar buiten dus (het bekende Land Rover euvel, waar je effe aan moet wennen als je da tniet gewend bent)

    - het lijkt me een gekke motorkap, alsof het een gewone series is waarvan we de diepte niet zien (heb ik ook nog even aan gedacht, een verhoogde series, maar daar was ik snel af)

    - Ik kan helaas de spiegels aan de zijkant niet zien

    Prototype, maar is er ergens een site met prototypes beschikbaar, misschien dat die daar ergens te vinden is?

    Tjonge, ik krijg kriebels en vind het een leuk raadsel!

    Sander Lelieveld

    “Snorkel” - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a

    Meer over de tuff van puff op http://snorkel.runde.nl/