Probleem Lucas brandstofpomp 2,5 NA

• Rene

Hallo,

In mijn series ligt een 2,5 na met een Lucas brandstofpomp. Nu waren er een aantal o ringen lek in het bovenste dekseltje op de pomp..( van het asje waar je gas geeft) Deze heb ik vervangen en het dekseltje weer hergemonteerd! Eerst het dieselfilter 100 % ontlucht en daarna ontlucht op de brandstofpomp… er komt alleen nog pure diesel naar buiten.. Nu gaat ook de afsluiter op de pomp goed open maar krijg ik geen diesel bij de verstuiverleidingen… Wie o wie heeft er een idee waar het misgaat.. alles is gemonteerd exact hoe ik het uit elkaar genomen heb…. m.v.g Rene

• Rene

probleem opgelost, hij loopt weer.

• Rene

Uiteindelijk bleek het plaatje dat op het asje komt, daar waar je gas mee geeft, niet goed gemonteerd. Er zit een sterke veer onder, die het plaatje makkelijk scheef drukt. Gevolg is dan, dat je wel gas geeft, maar er geen diesel naar de verstuivers gaat.

Aan de andere kant van de deksel zit aan de binnenkant ook een heveltje, dat in een baantje loopt. Lastig te controleren of deze goed zit.

Al met al is het zelf wel te verhelpen maar het viel mij toch wel tegen als doehetzelver.