Hallo allemaal,
Mijn '88 serie 2a (maar veel onderdelen van serie 3) heeft een aantal problemen
Het is een benzine blokje (op LPG) met electronische ontsteking
Allereerst draaide de startmotor van de ene op de andere keer niet meer snel genoeg rond
Tegelijk zat de koppeling vast.
Auto had 3 weken stilgestaan, was in november ergens
Hij stonf destijds buiten in het vocht maar heb hem binnen in een droge loods gezet om te reparern
Dus eerst de koppeling losgekregen, was de slave die muur vast zat
Gelijk maar een nieuwe startmotor erop en een nieuwe start solenoid erop
Maar nu wil ik hem starten maar de start motor draait nog steeds nauwelijk rond
Koppeling is vrij, want in zijn vrij kan ik de auto op en neer duwen en als ik dat doe als hij in zijn 4 staat dan draait de motor mee
(dan zie je de fan draaien) dus motor of koppleing zijn vrij toch ?
Nieuwe (extra) massa van startmotor naar chassis……geen verbetering
Met startkabel van huis van startmotor direct op min van deaccu….geen verbetering
Startmotor uitgebouwd en met startkabels rechtstreeks op de accu…….startmotor draait snel rond dus is oke
Voor de zekerheid ook nog de originele kabel tussen startmotor en solenoid met een startkabel er tussen gezet…geen verschil)
Massasleutel er tussen uit gehaalt en de kabels rechtstreeks met elkaar verbonden….geen verschil
Accu laten testen….was oke,
Toch uiteindelijk ook nog maar een nieuwe, sterkere accu gekocht…….geen verschil: hij draaid nog steeds nauwelijks rond
Nu weet ik het niet meer….
Geen idee wat ik nog meer kan testen
Iemand suggestie's ??
Ik hoor het graag want wil inmiddels wel weer lekker rond gaan tuffen
Groet
Frank
Driebergen