Koppelingspedaal Ninety vervangen door moderne versie

  • Laurens

    Ik ben momenteel bezig om de mastercylinder te vervangen van de koppeling van mijn Ninety uit 1985.

    Dit is het model zonder de “Clutch assist spring”

    Heeft ooit iemand het complete pedaal vervangen door een moderne versie waar deze veer wel op zit?

    Zeker in de file is het nogal zwaar koppelen en iedere verbetering is welkom.

    Groet Laurens

  • Henk

    Laurens , ik heb bij mijn 110 (bj 1990) in Juli het complete koppelingspedaal vervangen door een nieuwer type. Wat wil je precies weten ? Vr gr Henk B.

  • Laurens

    Even een update betreffende de upgrade van het koppelingspedaal.

    Ik heb gelijk de hele zaak vervangen.

    1 x 550732G Clutch master cylinder-S3 - TRW Lucas (Origineel)

    1 x SKB500280 Pedal clutch (Upgrade) is een moderner pedaal met de speciale veer.

    Daarnaast de koppelingsleiding vervangen omdat de wartel niet los wilde en inmiddels rond was gedraaid door het klooien.

    Vandaag alles ontlucht (blijft een XXX klus)

    Het pedaal gaat erg soepel. Alleen de eerste helft van de slag gaat heel licht en het tweede gedeelte geeft pas druk. (Maar een stuk lichter dan voorheen)

    Ontkoppelen gaat goed alleen grijpt de koppeling erg vroeg. Met andere woorden: Als ik het pedaal helemaal intrap, schakelpook

    in eerste versnelling, dan kan ik het pedaal 1,5 cm omhoog laten komen en grijpt de koppeling al in. Heb al meerdere keren ontlucht. Het is totaal anders dan wat ik gewenst was dus wellicht is het een kwestie van wennen.

    Wellicht dat mensen met een 300TDI Defender dit kunnen bevestigen. Het pedaal zou namelijk uit dat type komen.

    Groet Laurens

  • Laurens

    Henk

    Laurens , ik heb bij mijn 110 (bj 1990) in Juli het complete koppelingspedaal vervangen door een nieuwer type. Wat wil je precies weten ? Vr gr Henk B.

    Beste Henk,

    Ik had al een reactie geplaatst op het andere prikbord (laroprik)

    Nu even een copie geplaatst op dit forum.