Olie lekkage bij carterpan Td5

  • Land Rover Brabant

    Ik heb de afgelopen week getracht tot 3x toe de carterpan (Td5) lek vrij te krijgen. Echter keer op keer blijft hij lekken (olie) nadat de motor eventjes gedraaid heeft. Elke ook op precies dezelfde plek… links net voorbij de afbuiging in de pan.

    Even voor het totaalbeeld:

    Er was een lekkage en ik heb een nieuwe pakking gekocht, het geheel schoongemaakt en op de drie punten volgens het werkplaatshandboek voorzien van vloeibare pakking. Alles vervolgens weer volgens de nummering uit het wphandboek aangedraaid tot 25Nm en de achterste vier bouten op 28Nm. Ik heb het tevens de kans gegeven om goed te drogen en daags erna gevuld met 5w30 vol Synt. Auto gestart en laten lopen, in eerste instantie zie ik niets gebeuren, maar naar enige tijd (min of  3) begint het rustig te druppelen en daarna wat meer te lopen. 

    Hoe kan dit en wat doe ik fout? Is het schoonmaken van de carterpan niet voldoende? (met katoenendoek) of moet ik hem ook met ontvetter reinigen? Dat heb ik niet gedaan namelijk.. Dit kan toch niet zo/n lastige job zijn:S 

    Alle hulp/ aanwijzingen zijn welkom/

    Thanks

  • Laurens

    Ontvetten is altijd goed als je vloeibare pakking gaat gebruiken.

    Bij zowel de Series als Defender smeer in aan beide zijde van de pakking een dunne laag vloeibaar.

    Van te voren alles schoonkrabben en ontvetten met remmenreiniger o.i.d.

    Dan zou het goed moeten gaan.

    Succes

    Laurens