V8 3.5 uit 1985 met 125.000 km op benzine tikt bij warm worden, 1 stoterstang draait niet.

  • Safari Hans

    Onze Rode Baron, een 110 uit 1985 met een 3.5 V8 met 125.000km op benzine, heeft een tikkende klep. Na het lichten van het kleppendeksel blijkt 1 van de stoterstangen veel trager dan de andere stangen te draaien.

    Veel gelezen op het forum en daarom vraag ik mij af hoe ver ik moet gaan: vervanging nokkenas, klepstoters, distributieketting (nog niet eerder vervangen) of is die stoterstang op een andere manier aan het draaien te krijgen zonder een ingrijpende en niet altijd goed aflopende revisie?

    Graag de mening van ervaringsdeskundigen!

    Groet,

  • Safari Hans

    Update: probleem is verholpen!

    Na vervanging nokkenas, klepstoters en distributieketting met veel meer pit! 3.500km heen en weer naar het zuiden van Frankrijk gereden.

    Toch bleef een klep onder bepaalde omstandigheden, met name bij heuvel af, nog tikken.

    Daarna een boosterplaat op de oliepomp geplaatst en geen tikje meer te horen!

    Dat waren heel wat zweetdruppels en vuile handen, maar de Landy en ik zoeven nu heerlijk over de wegen!