Lanrover disco2 TD5 uit 2000 trekt zo nu en dan langzaam op

• martin

Hallo landrover fans,

Ik heb een vraag over mijn Landrover disco 2 uit 2000 het betreft een TD5. Deze trek zo nu en daan extreem langzaam op hoever is het pendaal ook indruk. Ik heb geen flauw idee hoe dit kan. net of smoort hij ergens in of krijgt hij niet genoeg lucht. het vreemde is dat het niet altijd zo is.  

Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en hoe dit eventueel opgelost is?

Ik hoor het graag,

Groet,

MartinR

• -sjeroens-

Geen ervaring ermee en ik probeer mee te denken:

Is de disco hand geschakeld of een automaat?

Je zou kunnen kijken naar luchtfilter of intercooler die verstopt zit. Maar dan zou het probleem altijd zijn.

Ik zit eerder te denken aan de electronische inspuiting die verkeerd word aangestuurd. Heb je een electronisch pedaal?

Zit op een td5 een variabele turbo? Dan kan het ook daar aan liggen als de schoepen niet goed kantelen.

Komt je motor wel op toeren?

Gr,

Jeroen

always fun to sleep in a 101
  • -sjeroens-

Bij nader inzien denk ik toch dat het een corruxdiffusor is die is versnuchteld. Dit heeft te maken met een permanente holdex in de repeator.

Je zou de olie ervan kunnen verversen en de smeernippels veranderen door een overmaatse. In de corrux difusor zit een coil die wankel is geworden door het terugkoppelmechanisme.

Je zou westfries even een pb kunnen sturen, die heeft ervaring met de speedoversneller in de pivo extractieverbinding.

Laat maar weten hoe het gaat.

J.

• Crazy-G.

Geduld Jeroen, hij is waarschijnlijk nog ergens onderweg, zo langzaam als die D2 optrekt ;-)

1972 Serie 3 88" 2.25 Petrol Lightweight/Airportable

• -sjeroens-

Dacht ik ook, en als die disco even langzaam is als hij reageerd is alles vastgeroest… ;)