RDW omkeuren, onbekende herkomst motor

  • Jesse

    Binnenkort is mijn Defender project klaar om bij de RDW gekeurd te gaan worden. Het gaat om een origineel nederlandse 90 uit die zijn leven begon met een 2.25 benzinemotor. Die is door de vorige eigenaar eerst vervangen door een diesel waarna hij aan de ombouw naar een 3.5 V8 begon. Die V8 heeft hij samen met een gereviseerde LT 85 geplaatst, waarna ik de auto heb afgemonteerd.

    Nu het probleem: de herkomst van de V8 is onbekend, de vorige eigenaar heeft hem gekocht via Marktplaats en komt uit een RangeRover, dat is alles wat ik van de motor weet. Mij is verzekerd dat de RDW dit niet leuk gaat vinden en er goede kans is dat de auto wordt afgekeurd.

    Mogelijke oplossing: vind het VIN nummer van een gesloopte Rangerover en zeg glashard tegen de RDW dat de V8 daaruit afkomstig is ……. aan de hand van het motornummer weet ik dat de motor tussen 1970 en 1983 is gefabriceerd.

    Verstandig ? weet iemand zo'n VIN nummer ???  nog andere opties ?

    Dank voor het meedenken !

  • jamaar.

    Wat dat dacht je van plakken en knippen in een text documentje?

    ​heb je zo een rekening van garage onbetrouwbaar uit verwegistan op de oplichterslaan 13.

    er is nog geen rdw medewerker geweest die er achteraan gebeld heeft of zij wel een motor aan jou gelevert hebben als je zo een rekening hebt laten zien.

    ​helaas weet ik wel dat zeker in het verleden rdw mensen hier mee gelezen hebben maar of dat nog zo is? dit forum is veel minder interesant geworden.

    ​ik ben geen voorstander van fraude maar in dit geval vind ik dat de bewijslast bij de rdw ligt, die zouden moeten aantonen dat het om een gestolen motor gaat en niet omgekeert!

    ​in het bezit hebben van iets betekend volgens de wet dat je als eigenaar beschouwd word, tenzij anders bewezen, zelfs een kenteken bewijs is geen bewijs van eigendom, je kan het voertuig verkocht hebben maar nog niet over geschreven.

  • jamaar.

    Sory stond er 2x maar ik zie niet zo snel hoe een bericht weg te halen is, dus maar zo

    Post was bewerkt op 06-02-2018 00:00 door jamaar.

  • Jesse

    Haha jamaar, dank voor de suggestie. Met de mogelijkheid dat de RDW mee leest had ik al rekening gehouden. Laro is nog lang niet klaar en mijn naam is gefingeerd……. uiteraard niet uit wantrouwen naar mede Laro eigenaren !!!

  • -sjeroens-

    Blijft lastig.

    of je waagt de gok met de kans dat je auto niks meer waard is.

    Of je mailt de RDW met de vraag dat je het blok hebt en of hun wat weten over de herkomst.

    Het voordeel is dat het blok op dat moment niet gekoppeld word aan je auto ( je hebt de auto gekocht zonder blok..)en als de herkomst onduidelijk is dat je altijd op zoek kan gaan naar een blok met een veilige herkomst.

    Sccs,

    Jeroen

    always fun to sleep in a 101
  • Crazy-G.

    Of een fatsoenlijk onderblok op de kop tikken waar de herkomst van bekend is en alles overbouwen.

    Bij mijn 110 deden ze zelfs moeilijk vanwege een ruilblok zo uit de UK met alle papieren d'r bij, toen besloten ze dat ze wilden weten welk blok er in had gezeten, ja duhhh, dit blok zit er nu in en daar doe je het maar mee, dat andere is verschrot en was overigens gewoon door dezelfde RDW vestiging goedgekeurd een paar jaar daarvoor.

    Was tijdens een PAT onderzoek, gelukkig was de vertegenwoordiger van de Politie in dezen wat realistischer en gaf mij gelijk.

    Moraal van het verhaal, zorg dat alles klopt en zelfs dan ben je nergens zeker van bij die mannen/vrouwen want al ben je de ene dag (goed)gekeurd, als je de volgende dag terugkomt kan het zomaar ineens niet goed meer zijn, je zou misschien wel eens de hele wagen omgekat kunnen hebben, dat is de algehele opvatting vaak, dus zodra je daar wegrijd ben je weer gewoon vogelvrij wat hen betreft.

    Onnodig te zeggen dat ik er, als het aan mij ligt, nooit meer kom.

    Gert-Jan.

    1972 Serie 3 88" 2.25 Petrol Lightweight/Airportable

  • Eric

    Hoi jesse

    Zijn deze auto,s in het verleden ook uit gerust met dit type motor?

    mijn ervaring is niet de boel belazeren,komt toch wel uit.

    ga naar het rdw in de buurt,spreek een praktijk man aan.

    niet mailen krijg je antwoord van een mieren neu.

    neem gegevens van je motor mee.vraag naar herkomst van het motorblok.

    als je dat weet,overleg of je hem kan gebruiken.

    kost je een vrije dag en kosteloze afspraak.

    succes Eric

  • Jesse

    Ben inmiddels bij de RDW geweest. Auto afgekeurd onder andere omdat herkomst motor niet duidelijk is (naast lekke uitlaat en oliepomp die olie ging lekken grrrr). Ik heb een formulier meegekregen waarin ik moet verklaren uit welke auto ( kenteken danwel chassisnummer ) de motor komt. Als ik dat ingevuld en ondertekend terugbreng is het klaar wat de RDW betreft.

    De RDW man verklaarde dat de RDW hiermee de verantwoordelijkheid naar mij verschuift. Prima wat mij betreft.

    Het enige wat ik nodig heb is het kenteken danwel chassisnummer van een classic rangerover V8 uit 1970-1982 die inmiddels niet meer op de weg is !!!!!

    Mochten jullie zo'n ( kenteken ) nummer weten hoor ik het natuurlijk graag op jesse@westmountain.nl

    hartelijk dank voor jullie meedenken zover !

  • -sjeroens-

    misschien kom je hier verder mee

    http://www.clifton.nl/index.html?calvin.html

    Groet,

    J

    always fun to sleep in a 101
  • arjan

    is dit eigenlijk al opgelost? 

    een 3.5 V8 zit ook in een 101fc en daar kan ik wel mee helpen dan.