Powerlite startmotor series 88 2.25 benzine

  • Martijn

    Van de week i.v.m. startproblemen een nieuwe startmotor in laten bouwen in mijn series 88 uit 1969. Als vervanging van de nog originele(?) Lucas startmotor heeft mijn garage een Powerlite startmotor ingebouwd. Start nu weer prima. Probleem is echter dat bij een bocht naar links op een rotonde of afslag een pitmanarm tegen de startmotor aanloopt waardoor voelbaar het rechtervoorwiel ‘hapert’. Als het stuur recht staat of bij een bocht naar rechts is er niets aan de hand. Monteur is nu in overleg met de leverancier van de startmotor hoe dat kan? Startmotor kan volgens monteur niet anders gemonteerd worden. Heeft iemand ook deze ervaring met de powerlite startmotor in een series 2.25 benzine?

    Alvast bedankt!

    Martijn Hagenaars

  • Crazy-G.

    Heb hem er al een paar jaar in (S-III 88" Lightweight), starten als een tierelier en geen enkel probleem met sturen stuurstangen komen ook niet eens in de buurt van de startmotor.

    Net even gekeken maar bij mij komt bij volledig links insturen de stuurarm op het stuurhuis net niet bij de startmotor en als dat wel zo zou zijn dan zit er nog een paar millimeter tussen de schroefdraad van de stuurkogel en de startmotor.

    Wellicht is je stuursysteem niet helemaal correct afgesteld waardoor de arm te ver naar achteren komt of je hebt een andere stuurkogel er op als ik waarvan de schroefdraad langer is en net de startmotor raakt, maar ik denk eerde toch in het afstellen van je stuursysteem.

    Bij mij valt de startmotor overigens volledig “binnen” het hiiteschild dat op/om het uitlaatspruitstuk zit.

    Gert-Jan

    1972 Serie 3 88" 2.25 Petrol Lightweight/Airportable

  • Westfries.

    Paar jaar met zo een starter gereden nooit geen problemen gehad

    Driving my landy is just a other day in ……..