Automaat Disco2 TD5 bj 2000

  • Toon

    Hallo.. 

    Misschien staat mijn vraag al ergens hier op dit forum ?

    Ik heb een LaRo Disco2 (TD5)uit 2000 met automaat.. 425xxx km 

    Op 26/10 is deze naar de garage omdat de Flexplaat kapot was.. (de koppel-omvormer was OK).

    samen met nieuwe olie in de bak was hij weer OK. (kosten met apk 2434,71 euro )

    Nu naar 2 maandjes en ca 2000 km doet de achter-uit versnelling het amper of bijna niet.

    In de garage “wijst” men na een electronisch uitlezen fouten op de boord-computer naar de automaat (vers.bak.)..

    een gebruikte “andere” + na-gezien kost ca 1750,- euro ex. uit&in-bouw.

    KAN het toch niet zijn dat met de nieuwe olie er “ een kanaaltje”  verstopt zit tijdelijk ?

    Is het “zo” op te lossen ? 

    groet

    Toon

  • Toon

    Hoi Gert Jan..

    Dankjewel.. voor de snelle reactie..

    Op “de pook” schakel ik van P naar R.. dan “voel” ik m in de achter-uit gaan..  ook van D naar R..

    ,,maar"  wat ik ook aan gas geef er gebeurt niets.. 

    In de D, 1,2,3 VOOR-uit gaat de auto gewoon ook rijden ..

    WAAR vind ik een garage waar ze ook naar “deze elektronische”  schakelaar kijken (en niet alleen op het diagnose apparaat ?)

    Groet Toon

  • Marcel

    Xyz switch bedoelt u?

    velen hoor ik positief over Peter de Koning transmissie Zuid Beijerland 

    succes,

    groet Marcel

  • -sjeroens-

    Ik sluit mij aan bij gj. Flushen kan de oplossing zijn.

    De bak kun je ook zelf doorspoelen, op youtube staan er een paar fimpjes van.

    Zorg wel dat je een nieuwe filter heb en heel veel liters ATF.

    Als je de carter weer terugplaatst gooi hem vol met van die kastdeur magneten. (Tip van Peter de Koning, fijne man)

    Na het flushen dit erbij gooien Dat deden ze bij autrans in Tilburg ook toen ik hem voor het eerst liet spoelen.

    Ik weet niet het precieze verschil tussen de zf4hp22 en zf4hp22eh maar het lijkt mij dat ergens een klep vast zit waardoor hij niet genoeg druk op kan bouwen om te schakelen. Als hij het vooruit het wel doet ligt het niet aan de pomp.

    sccs,

    Jeroen

    always fun to sleep in a 101