Steek assen zitten "vast" in differentieel

• Widewa

Begonnen met de wisselen van een diff, moertjjes op as los gehaald, boutjes op aandrijfas los gemaakt, opnemers los . . . . . maar de steekassen aan BEIDE zijden willen er NIET UIT!

Heb een bout in de kop van de as gedraaid, en deze bout zit door een stuk vierkante pijp zodat ik een tikkie naar buiten kan geven, assen geven geen krimp!

Iemand een suggestie?

Alvast berdankt,

Willem de Waard

• Westfries.

Harder slaan ze zitten gewoon los oor maar waarschijnlijk vast getordeerd odf zo iets 

Je kan ook een klap op de kop geven dus naar binnen toe dan schrikken ze ook wel eens los 

Suk6

Driving my landy is just a other day in ……..

• Westfries.

Harder slaan ze zitten gewoon los oor maar waarschijnlijk vast getordeerd odf zo iets 

Je kan ook een klap op de kop geven dus naar binnen toe dan schrikken ze ook wel eens los 

Suk6

• Westfries.

Suk6

• Westfries.

Suk6

• Widewa

Dank, ga ik proberen.

• Laurens

Ik neem aan dat je de steekassen aan de achterzijde wilt loshalen.

Aan de voorzijde zal je meer moeten openhalen om de steekassen eruit te halen.

Normaal gesproken kun je de achterste er zo uittrekken zonder enige kracht.

Zoals al eerder gemeld zijn ze dan waarschijnlijk gedraaid aan de uiteinde. 

Als dat het geval is zeker wisselen voor nieuwe want als ze afbreken heb je een probleem.

Groet en succes.

Laurens