Snelheidsmeter Series 2A

• Goos

De snelheidsmeter van mijn Series 2A doet het niet. Nieuwe kabel gekocht en gemonteerd. Niks. De meter getest met kabel in de meter en boormachine op het andere eind en hij doet het prima (!) Andere eind in de bak en rijden en hij doet niks !!! Rara, wie weet wat hier aan de hand is.

Land Rover 88 2A 1963 2.25 benzine hardtop marine/imestone inner headlights

• Leendert

Het is mogelijk dat het aandrijftandwiel van de snelheidsmeter in de bak stilstaat als er speling zit in de flens naar de achterste aandrijfas.

Het aandrijftandwiel (heeft geen splines) zit geklemt tussen de flens en de as.

Ook is het mogelijk dat de aandrijving gewoon kapot is, steek is een klein schroevendraaiertje in de aandrijving op de tussenbak krik een achterwiel op en verdraai dat (handrem los, in z'n vrij en in 2 wiel drive) dan moet het schroevendraaiertje gaan draaien.

• -sjeroens-

Zoals leendert zegt. Bij mij is het vierkantje waar de kabel ingaat te groot geworden.

Heb ik eerst een paar keer opgelost met een platgeslagen ijzerdraadje om op te vullen. Uiteindelijk een drupje soldeer op het uiteinde van de kabel gedaan en weer een beetje konisch vierkant gevijlt.

Sccs

always fun to sleep in a 101
  • Goos

Heren, bedankt voor beide suggesties, hier kan ik wel wat mee!

Land Rover 88 2A 1963 2.25 benzine hardtop marine/imestone inner headlights