ik kom er niet aan uit:
De oliekeering van mijn 101 salisbury differentieel blijft lekken. (salisbury hetzelfde als 109 en 110)
Dit heb ik (en anderen) al geprobeerd:
* nieuwe keerringen, van plastic tot leer, verschillende merken.
* nieuwe aandrijfflenzen (om inslijting uit te sluiten), verschillende
* nieuwe collapsible bearing spacer, preload opnieuw opgebouwd.
* nieuwe pionion oil slinger
* voorzichtig keerrring rondom getikt, ik gebruik een buis op maat
* ontluchting gecontroleerd
wat ik niet begrijp is dat elke keer de lekkage tussen driving flange en oil seal terugkomt terwijl kwa maatvoering deze nieuw zijn.
- de keerring zit vast in huis en word afgedicht met een dun laagje blue.
De aandrijf as is nieuw en op maat gemaakt door een assenbouwer uit oosterhout. Het zou kunnen zijn dat door onbalans en lekkage ontstaat, en dat sluit ik op dit moment uit omdat het met de vorige as ook was.
Zou het kunnen zijn:
-dat de pinion as krom is?
- de buitenste lager versleten is en dat daardoor de pinionas gaar zwaaien, hoe controleer je dat
wat zie ik over het hoofd? de leren keerringen die je in de olie moet weken hielden het het langste vol.
Maar uiteindelijk staat er bij allemaal een plas ep90 onder de auto, zit mijn achterkant onder de olie en stroomt het van de spatflappen af…..
Wie o wie weet het antwoord?
(ik post het op meerdere fora)
Jeroen