Series 2A voltage stabilizer

  • Goos

    De benzinemeter van mijn Series @a uit 1963 2.25 benzine staat continu op volledig vol en de watertemperatuurmeter doet helemaal niets! Rara hoe kan dat? Ik ben geen groot electricien maar verdenk de voltage stabilizer (zie foto). Is er een eenvoudige manier om die door te meten?

    Land Rover 88 2A 1963 2.25 benzine hardtop marine/imestone inner headlights

  • piet_g.

    Als je er 12V op zet zou er een stabiele 10V uit moeten komen. volgens mij is hij verder niet zo maar na te meten. maar goed, aan de andere kant kosten die dingen ook niet super veel, dus zou hem dan gewoon vervangen. mocht dat niet het probleem zijn, dan heb je er een op voorraad :P..

    ps, ben het met je eens dat dat waarschijnlijk het probleem is.

    ——

    Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

    Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

  • kede

    Beste,

    ik had dit ook, heb er alles uitgehaald en er het volgende ingestoken:

    http://www.tme.eu/en/details/78s10/unregulated-voltage-regulators/st-microelectronics/l78s10cv/

    Groet, kede.

    https://goo.gl/photos/ThrAfnhV3xRmHu7E8

    https://goo.gl/photos/i4QDjDT4UBUE9RrT9

  • Westfries.

    Als je 12 volt op zet dan zou er 10 uit moeten komen ja 

    MAAR onder een bepaalde hoek gemonteerd dit kijkt redelijk nou ik weet niet meer hoe precies 

    Heb er zelf ook 3 gekocht om er achter te komen dat de hoek van het dasbord en de juist kant boven ineens 10 volt gaf 

    Dus 12 volt er op en net zolang draaien tot je er 10 uit krijgt

    Driving my landy is just a other day in ……..

  • kede

    Beste,

    Als je er 12v op zet en de meters zijn aangesloten (belasting) moet er dus 10v uitkomen, is dit niet dan is dit ding gewoon kapot.

    Het werkt dus binnenin met een bi metaaltje waar een spoeltje om zit die bij belasting iets warm word en daardoor gaat het contact open, dit gaat met zo een regelmaat dat de spanning van 12v eigenlijk afgeknot word en en 10v overblijft om de meters aan te sturen, en daarom heb ik hierin een L78S10 gezet die mijn spanning mooi op precies 10v houd met het gevolg dat ik mooie stabiele meters heb. Het past mooi in de zelfde behuizing zodat alles orgineel er uit ziet alleen beter.

    Met dank aan Arnold (ex fietser) die mij dit verteld heeft.

    Groet, kede.

    https://goo.gl/photos/ThrAfnhV3xRmHu7E8

    https://goo.gl/photos/i4QDjDT4UBUE9RrT9