Ik kom er niet aan uit en wat ik ook probeer, het effect is hetzelfde.
Het gaat over de trommelremmen van mijn 101, wat grotendeels overeenkomt met die van een s3. voor 2 cillinders, achter 1 (per kant)
Het probleem: te grote pedaalslag en sponzig.
Wat heb ik gedaan:
* nieuwe remleidingen + remslangen, remschoenen heb ik een jaar geleden vervangen. remtrommels uitgedraaid.
* nieuwe stelnokjes, remcilinders (diameter gechekt) en veren
* shuttle valve en apportining valve weggelaten, dus een leiding rechtstreeks naar voor en achter.
* Heel vaak ontlucht, druk van boven, vacuum van onder, pedaaltrappen en gecombineerd.
* remschoenen voor axiaal gesteld, verschil voorste remschoen en achterste is bekend (leading trailing)
* Hoofdremcilinder verwisseld
* nieuwe remservo
* dikte remvoering is +/- 1mm dikker als orgineel wat het uitdraaien trommel compenseerd
* Al bij 2 (bekende) Land rover garages geweest, kwamen er ook niet aan uit.
Diagnose:
* voor/ achterste slang dicht = hard pedaal
* Alle remtrommels er af en flinke lijmklemmen op remschoenen = hard pedaal (dus volgens mij volledig ontlucht)
Als ik dan een voor een de trommel er op doe dan heb ik per rem iets meer pedaalslag (schoenen net niet slepend opgesteld) gecheckt of cilinders mee komen).
Maar als ikalles opstel dan word ie weer sponzig en teveel pedaalslag (bijna onderaan)
Remschoenen vallen goed in de ronding trommel.
Huidige stand van zaken:
De 101 staat geschorst op de oprit van de overbuurman (moest 24 dec gekeurd zijn) en ik ben al sinds september bezig met zeus voor een schijfremconversie, ze zijn met een nieuwe voorraad bezig op een engels tempo…
Ik weet het echt niet meer… Wie o wie kan mij helpen, eventueel tegen betaling
Groet,
Jeroen, Terheijden