gezocht Info ombouwen naar elektrisch

• p

Ik denk aan ombouwen naar elektrisch, graag tips, links info enz….

​B.v.d !

• Arthur

LandRover zelf is daar nou niet direct succesvol mee. De elektrische defenders zijn ze nog steeds aan het testen……..

• GatheR RoveR

Als er genoeg subsidie op zit is alles levens vatbaar :? 

Alleen zouden ze net zo lang mee gaan als een “ echte ” land rover of na 5 a 6 jaar total loss?

Slowly,slowly no need to rush as I am in front of you

• Ben

Er was ook een firma hier in de bollenstreek die zo'n ombouw een keer heeft gedaan, als je hier goed zoekt, kan je daar misschien nog informatie over vinden.

• Arthur

De “originele” elektrische defender heeft op de plaats van de motor een accupakket en de elektronika, en op de plaats van de versnellingsbak een elektromotor. Op die manier is de gewichtsverdeling redelijk hetzelfde als bij een normale defender. Qua prestaties doet de wagen ook niet echt onder voor een normale defender, alleen hoor je geen motor…..

Praktisch is het geen groot probleem een defender om te bouwen, je kan er van alles op en aan flansen, dus een elektromotor moet dan ook wel kunnen. Voordeel van het “zelf” doen, in plaats van LandRover, is dat je meer ruimte hebt om zaken al doende te ervaren. Een fabrikant heeft gelijk een claim aan zijn broek hangen bij het niet naar wens verlopen van de prestaties. Overigens denk ik dat de RDW hier ook wel iets over kan zeggen…….

Ik weet wel dat er nog een optie is. In Londen rijden veel RangeRovers met een elektrische achteras. Geen goedkope optie, maar wel een reeds beproefde mogelijkheid. Je hebt dan wel een wat rare combi als je echt het terrein in wil, maar in Londen heeft men er graag een tonnetje extra voor over om de stad te mogen inrijden met een eigen auto.

Arthur