ontsteking's tandwiel slijt sneller dan gewoon 3.5 v8

• marco V8 109

bedankt harm ik ga de pomp nu nog een keer testen 

op de manier wat jij zegt.

maar kan ik mijn overdruk ventiel ook controleren behalfe dat hij vrij moet kunnen glijden.

en ik heb een pomp deksel van een laro 101 met aansluitingen voor een oliekoeler.

deze 1/2gas draad gaten heb ik met elkaar door gelust.

met een olie slang dit moest ik wel zo doen omdat ik een v8 in een serie's 2a heb gepropt.

met de originele olie filterhouder zat ik met de filter op mijn cardanas.

dus was mijn alternatief een filterhouder van een 101.

• marco V8 109

Ga vanavond even een fototje maken kun je die van de p6 ook laten zien?

• marco V8 109

https://youtu.be/wMFmPbVf3Fo

als het goed is;) 

• marco V8 109

ik heb deze deksel via de prik gekocht.

naar mijn idee is dit een orginele deksel.

de aansluiting voor de oliekoeler zaten er nog aan vandaar deze aansluiting.

de veerdruk heb ik niet gecontroleerd met elkaar maar ga ik zeker doen.

ben erg benieuwd naar de p6.

zou een motor met een oliekoeler niet meer druk moeten hebben omdat het een groter trajeckt heeft?dus ook een sterkere veer druk voor dat hij in de overstort gaat.

ja daar had ik niet aan gedacht.

zeker met een koude motor is de olie dik een dus ook een hoge olie druk.

deze motor heeft maar ongeveer 30min gelopen en het tandwiel al zo versleten.

ik denk dat we heel dicht bij komen nu even tijd vinden in deze drukke tijd van het jaar.

• marco V8 109

https://youtu.be/Hb0aHKLkzTw

vandaag weer tijd voor de laro gehad,en heb mijn oliepomp los gehaalt en gecontroleerd.

maar ik loop tegen een paar dingen aan.

kijk het filmpje maar even als jullie iets op valt hoor ik het graag.

groeten marco

• marco V8 109

nu heb ik de oude tandwielen nog na gemeten maar die zijn een 0,1mm dunner dan de nieuwe aan de buiten diameter.

dan heeft het iets meer ruimte in het huis.

ik heb deze tandwielen vervangen toen ik mijn deksel ook heb vervangen.

• marco V8 109

Hallo harm

Ik heb de pomp na het schoonmaken

Weer in elkaar gezet en hij loopt nu lekker soepel kan ik nog iets meer doen om er zeker van te zijn dat dat ook zo blijft?

De groefen zijn nieuw van de laatste ronde maar deze kan ik eventueel ook nog vlakken op de freesbank.

Het huis kan ik misschien ook nog behandelen met een schuurpapiertje

De tandwielen heb ik met een wed steen de kanten gebroken bijna niet te zien maar de scherpe kant is weg

• marco V8 109

Ook heb ik de veer van de overdruk over gezet van mijn vorige deksel maar daar zat naar mijn gevoel geen verschil in

• marco V8 109

Ik heb de deksel vandaag ligt gevlakt 0.05mm ziet er weer uit als nieuw

Alles droog gemonteerd en met de hand gedraaid gaat soepeltjes en geen zware punten dat wat jij zegt ga ik ook nog even proberen bedankt voor de tip had ik nog niet aan gedacht.