Beste Prikkers,
Ik loop al een tijdje te stoeien met de RR Classic (3,5 EFI met kathalysators uit '88) en het starten.
De RRC loopt op LPG en Benzine, heeft een Orsauw LPG systeem dat automatisch start op Benzine en dan omschakeld naar LPG als toerental boven de 2K komt. Ik rijdt er echter zo weinig mee dat ik de MRB van LPG niet langer kan verantwoorden dus LPG ga uitbouwen.
Wel merk ik in het afgelopen half jaar dat de auto slecht start. Meestal pakt hij wel redelijk snel op als hij koud is, maar met name warme start gaat moeizaam en lijkt het of de motor verzuipt. Accu is goed genoeg om lang te kunnen doorstarten. Ontsteking doet het goed op zowel Benzine als LPG, alleen bij het starten dus moeizaam en daarna als een zonnetje. Heb de weerstanden van de benzinetemp sensor en watertemp sensor doorgemeten en die zijn ook goed (op de motor). Krijg de kap niet goed los bij de ECU om daar door te meten, maar de waarden van de sensors kloppen met het WPHB. Ik verdenk nu eigenlijk de FuelPressure Regulator, want als vacuum de druk niet goed reduceert naar ca 2,5 bar tov de 7 die de pomp levert, dan spuit hij veel te veel benzine en heb je met name bij starten dat ie verzuipt. Klopt ook wel met de benzine-stank bij lang warm starten. Had ook vorig jaar een kapotte vacuumslang die half vergaan was tussen de FPR en Plenum en naar benzine rook.
Mijn vraag: hoe controleer ik de werking van de fuel pressure regulator (voordat ik een nieuwe ga opsporen/kopen)?
Ik heb een paar keer eerder gezocht naar andere V8 EFI slecht-starters, maar vond hier geen antwoorden die deze kant uitgaan, terwijl ik dat wel op Google vind voor andere type auto's.
Alvast bedankt voor jullie input/kennis,
groet, Gerard