Harm,
Dank je voor de uitgebreide uitleg.Hier heb ik wat aan.
Ik wil de remkarakterestiek zoveel mogenlijk orgineel houden.
Wellicht een kleine aanvulling op jouw verhaal: de Apportion valve bij een 101 is een lastafhankelijke remdrukbegrenzer. Omdat alle 101 oorspronkelijk als gs (softtop) zijn gebouwd om kanonnen te tekken en materiaal te verplaatsen (1 tonne) zit er die lastafhankelijke remdrukbegrenzer op. Dit ivm verschillende te vervoeren gewichten. dit sluit aan bij jouw verhaal.
In de jaren 80 zijn de ambulance body's erop gezet. Daardoor is het te vervoeren gewicht wat constanter geworden, zeker na ombouw ambu.
Veel ambu rijders halen hem weg
Die lastafhankelijke remdrukbegrenzer wil ik weglaten omdat 1) ik twijfels heb over de conditie ervan, 2) constante gewicht.
Ik kan je niet helemaal volgen over “Tijdens het rijden wisselt de belasting voortdurend”
En ja het is leuk om op sneeuw het de handrem te spelen, (niet met de 101)
De aanpassing waar ik naar zit te kijken zit meer in de remservo en eventueel hoofdremcilinder. De schijfremconversie heeeft zeus al voor mij uitgedokterd.
Jeroen
always fun to sleep in a 101