niveau swivelbol vet controleren

• -sjeroens-

In mijn swivelbol van mijn 101 heb ik ooit een keer vet gedaan ipv olie (one shot grease). Nu verdenk ik dat 1 van de twee lekken naar mijn diff.

(daar word de olie grijs en niveau stijgt). Maar hoe weet ik nou uit welke bol hij komt. Bij olie top je hem gewoon op en weet je dus het niveau (tot aan de vulopening). Hoe doe je dat bij het vet?

Jeroen

always fun to sleep in a 101
  • Henk

Jeroen, nadat je de wagen hebt warmgereden , kun je het vetnivo ‘'peilen’' met een tirewrap (waarvan je het puntje iets hebt omgebogen) . Zo doe ik het al jarenlang bij mijn 110 (die overigens ook een beetje vet ‘'lekt’' naar het diff toe) ;-) . Vr gr Henk B.

• -sjeroens-

henk,

Bedankt voor het antwoord, Het idee van een tyrap is een goed idee,

Hoe hoog moet moet het niveau dan zijn? ook gewoon optoppen?

J.

always fun to sleep in a 101
  • Henk

Ik heb het one shotgrease tot de nivopluggen in de swivels( oude type as met nivo en aftapplug). Ik weet dat er wat vetlekkage is omdat de diff olie ook een beetje grijze kleur heeft als ik hem aftap.Maar het vetnivo zakt niet in de swivels . Het is dus goed mogelijk dat er wat olie ‘'teruglekt’' dwz de olie en het vet vermengen zich wat ,zowel in de swivel(s) als in het diff. Ik laat dit gewoon zo omdat het geen kwaad kan volgens mij. Vr gr Henk B.