Ik dacht vanavond even mijn waterpomp te vervangen. de oude was flink aan het roesten en ik had al weer even een nieuwe liggen. dus lekker begonnen en op zich ging alles goed, tot de laatste bout. een aantal bouten zat best vast, zo te zien een beetje roest vorming en wat zetten in het blok. ze wilden uiteindelijk er uit draaien, alleen een van de lange bouten brak natuurlijk af. precies een van de bouten die door de waterpomp in het onderblok zit.
De vraag is nu, wat is wijsheid.
- kan ik die bout gewoon opboren zonder de achterplaat van de waterpomp weg te halen?
- moet ik die plaat wel weg halen, om bij het onderblok te komen? iets wat betekend dat ik mijn kruk as poelie, al mijn timing gears en mijn distriebutiepomp moet verwijderen..
- kan ik het gewoon laten en die bout er uit laten en dan met vloeibare pakking alles dicht maken. of is dat wachten op de eerste lekkages wanneer er druk op het systeem staat? aangezien die bout twee casings tegen het onderblok aan trekt.
eerlijk is eerlijk, ik zit er niet helemaal op te wachten om alles van het onderblok af te halen. zeker niet omdat de laro in de achtertuin staat en dat het moeilijk te zien is met het feit dat het vroeg donker is.
ik hoor het graag van jullie. hier onderder trouwens een foto van hoe kort de bout geworden is..
——
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)