remmen

• piet_g.

daar heb je wel een punt idd van die rem uitslag.

ik heb even zitten kijken naar die zeus sets. zien er compleet uit, maar wel een hele investering zeg.. vind het jammere van die kit dat je geen ‘normale’ reserve onderdelen kunt kopen. of te wel als ze er weer mee besluiten te stoppen, dan kun je niks meer vervangen. Ik was een tijdje geleden een nieuwe kit aan het volgen welke voor de slijt onderdelen dan weer defender onderdelen gebruikte. alleen kan de link niet meer vinden helaas. plus ik zit me ook even te bedenken dat die kit er misschien niet was voor de 101.

——

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

• -sjeroens-

Frans,

De voering is al dikker als het orgineel, wat de diameter verschil zou kunnen opheffen.

Voor mijn gevoel zou aan de onderkant (waar het ijzeren gedeelte in een u vorm valt) een vulplaatje moeten komen. dan komt de onderkant iets meer naar de trommel toe, en remt hij eerst op het middel gedeelte waarna de bovenkant word aangeduwd. Dit zou het huidige verlies aan remvertraging kunnen verklaren maar het 6/7 keer pompen niet.

ik probeer wel ff een tekening te maken.

J

always fun to sleep in a 101
  • klaas

Aals je 7 keer het pedaal in moet drukken voor je remt dan lijkt er wat mis te zijn met de benodigde hoeveelheid vloeistof verplaatsing.

Zitten de juiste remschoenen er wel op? ik bedoel dus niet de voeringen maar het ijzer werk.

Als je de remmen ontlucht heb je dan we een goede doorvoer door de hoofd rem cylinder? als daar een probleem zit ( vloeistof toevoer geblokeerd) dan trekt het rempedaal vacuum op de remleidingen en worden de slave cylinders naar binnen getrokken an dat zou de groote volume verplaatsing kunnen verklaren

Als je een bleederkint hebt die een lichte druk op het rem reservoir zet zou je met een beetje voordruk kunnen proberen of je pedaal wel meteen hard is.

• -sjeroens-

Ik heb weer wat remdruk!

Omdat de zeus conversiesetjes pas weer eind oktober beschikbaar zijn en ik het niet kan loslaten heb ik vandaag de remtrommel achter maar weer er af gehaald om “er naar te kijken”

De remschoen past mooi in de radius van de trommel.

Omdat ik de stelnokjes vervangen had ben ik daar maar weer naar gaan kijken. Er bleek 1 schoen van het stelnokje af te lopen. (daardoor kon ik pompen wat ik wilde en geen druk). Ik heb de stelnokjes er weer af gehaald. Oorspronkelijk was de afstand tussen ankerplaat en nok 4mm (stelnok geklonken). zoals ik ze had geplaatst was dat 3 mm, Ik heb er een ringetje ertussen gezet zodat deze wat meer naar buietn kwam, Daarvoor moest ik wel de kop van de bout halveren omdat deze tegen de schoen aan loopt.

Ik heb dus weer remdruk, voelt nog wel wat sponzig aan, morgen voorzichtig een proefrondje rijden.

Eigenlijk had ik geen zin om de 101 nog 2 mnd te laten staan.

J.

• piet_g.

dat kan ik begrijpen ;).

goed om te horen dat je weer wat remduk hebt met die stel nokken modificatie..

——

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

• -sjeroens-

Het rijdt weer!

Het houdt allemaal niet over maar het remt. Omdat links of rechtsachter vast bleef staan na de laatste keer. Heb ik alles maar weer open gehaald. Bij de remcilinders wat remver gezet, de lengterichting van de schoenen schuin kantje aan gemaakt omdat ik de indruk had dat deze net tegen de rand van de uitgedraaide remtrommel hing.  (ik weet niet meer wie die tip gaf, iig bedankt), toch maar weer de nieuwe veren er in gezet.

Het remt allemaal niet fantastisch en 2x pompen maar dat neem ik voor lief, ik wil er nog 2 weekndjes mee weg en de herfstvakantie. Daarna de zeus conversie (waar trouwens slecht op de mail gereageerd word)

We gaan weer rijden met dat ding! want het is zonde om belasting te betalen en stil te laten staan!

• piet_g.

haha.. die gif is leuk. zo heb ik ook een paar keer in die series gezeten :P..

idd, lekker van genieten. dat twee keer pompen is idd niet top, maar zolang je er goed op blijf letten, is er mee te rijden. heb ook een probleem als dat gehad. zeker in het begin waren de remmen niet top. maar steeds dat dubbel pompen voor het remmen, en dan remde hij goed. overigens is het iets wat ik niet echt meer afgeleerd heb in de laro :P

——

• rob

hahahah hij is leuk jeroen……………..leuk filmpje;) 

Bananen zijn geel, komkommers recht
  • rob

nu lekker vakantie vieren over een paar weken

Bananen zijn geel, komkommers recht